آفتاب
یک نماینده اصولگرا:

اجازه ندهیم عده‌ای مجلس و قانون را دور بزنند

اجازه ندهیم عده‌ای مجلس و قانون را دور بزنند

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی انتشار هر چه سریعتر فکت‌شیت توسط وزارت امور خارجه را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا سلیمی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: علیرغم اینکه تعدادی از نمایندگان مجلس برای انتشار فکت‌شیت نامه امضا کردند اما متاسفانه تا این لحظه فکت‌شیتی منتشر نشده و موجب سوء استفاده دیگران شده است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها بر اساس تصور خودشان فکت‌شیت منتشر کردند و از این خلاء سوء استفاده می‌کنند بنابراین انتظار ما این است که وزارت امور خارجه هر چه سریعتر جلوی این سوء استفاده را بگیرد.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: طبق اصل 77 قانون اساسی تمامی عهدنامه‌ها، قراردادها و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس برسد. ما متوجه نشدیم این اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی به چه معناست و زمانش چقدر است.

سلیمی با تاکید بر اینکه بر اساس اصل 77 قانون اساسی این تصویب در مجلس باید انجام گیرد، گفت: اجازه ندهیم عده‌ای مجلس و قانون اساسی را دور بزنند.

نماینده مردم محلات در مجلس در خصوص معیشت معلمان و ناراحتی آنها از دریافت‌ها و پرداخت‌ها، همچنین درباره وضعیت جاده‌ها و معادن حوزه انتخابیه خود به وزرای مربوطه تذکر داد.

وی همچنین در خصوص سودهای بانکی اظهارکرد: اگر تورم 14 درصد است پس چرا سود بانکی بر اساس نرخ تورم تعیین نمی‌شود و چرا سود به این حد بالا برده شده و حالا به دنبال برداشته شدن رکود و رونق اشتغال هستیم. باید بدانیم با این سود بانکی شاهد هیچ رونقی نخواهیم بود.

نماینده مردم محلات در مجلس در تذکری به وزیر کشور، گفت: استان مرکزی دچار فروپاشی مدیریتی شده و چهار ماه است که با سرپرست اداره می‌شود. آقای وزیر کشور اگر زمام این امر دست شماست هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام کنید و استانداری توانمند بگمارید.

سلیمی در پایان به وزیر صنعت، معدن و تجارت، نسبت به بورس‌بازی و واگذاری زمین‌های شهرک‌های صنعتی تذکر داد.

انتهای پیام

کد N790400

وبگردی