آفتاب

دمشق: فرانسه با جعل حقایق بر ائتلاف خود با گروه‌های تروریستی صحه می‌گذارد

دمشق: فرانسه با جعل حقایق بر ائتلاف خود با گروه‌های تروریستی صحه می‌گذارد

وزارت خارجه سوریه در واکنش به بیانیه اخیر فرانسه درباره حمله نظام سوریه به شهر حلب اعلام کرد: فرانسه از طریق جعل حقایق برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های تروریست‌ها بار دیگر بر وجود ائتلاف میان خود با گروه‌های تروریستی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه در واکنش به بیانیه اخیر وزارت خارجه فرانسه درباره حمله به شهر حلب اعلام کرد: وزارت خارجه فرانسه تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت را که در آن "داعش" و "جبهه النصره" گروه‌های تروریستی خوانده شده‌اند و نیز حق دولت قانونی سوریه در مبارزه با تروریسم و دفاع از شهروندان خود را نادیده می‌گیرد.

این منبع اعلام کرد: دولت فرانسه از طریق سیاست گمراه کردن و جعل حقایق برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های تروریست‌ها که موجب رعب و وحشت در میان شهروندان سوری شده‌اند باردیگر بر ائتلاف خود با تروریست‌ها در سوریه و مشارکت تمام وکمال خود در ریختن خون سوری‌ها صحه گذاشت.

این مسئول سوری تاکید کرد: به رغم تظاهر دولت فرانسه به نگرانی درباره اوضاع انسانی اردوگاه یرموک، کاملا واضح است که دلیل رنج غیر نظامیان در این اردوگاه تروریسم است اما دولت سوریه برای ارائه تمام کمک‌های لازم به ساکنان سوری و فلسطینی این اردوگاه تلاش می‌کند. فرانسه‌ که بر ساکنان این اردوگاه اشک تمساح می‌ریزد در رنج و مشکلات مردم فلسطین از طریق حمایت از اسرائیل و ارائه هرگونه کمک به اسرائیلی‌ها نقش دارد.

این مسئول سوری در ادامه اظهاراتش گفت: سیاست‌های دولت فرانسه نتیجه ذهنیت استعمارگر دولتمردان این کشور است که از اصول دموکراسی و حقوق بشر به عنوان دستاویزی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.

وزارت خارجه فرانسه روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای مدعی شده بود که حملات نیروهای نظام سوریه موجب کشته شدن چندین غیرنظامی در حلب شده برای همین باید مسئولان این حملات مجازات شوند.

انتهای پیام

کد N790386

وبگردی