آفتاب

سید حسن نصرالله به زودی با میشل عون دیدار می‌کند

سید حسن نصرالله به زودی با میشل عون دیدار می‌کند

دبیرکل حزب‌الله لبنان طی چند روز آینده با رهبر جریان آزاد ملی و رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان دیدار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سایت شبکه خبری النشره لبنان گزارش داد که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به زودی و ظرف چند روز آینده با میشل عون، رهبر فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود که دو طرف مساله ریاست جمهوری لبنان را بررسی کنند این در حالی است که حزب الله لبنان از نامزدی میشل عون برای تصدی پست ریاست جمهوری حمایت می‌کند.

9 سال از امضای یادداشت تفاهم میان حزب‌الله و جریان آزاد ملی لبنان می‌گذرد، سال‌هایی که با دستاوردهای سرنوشت‌سازی همراه و آزمایشی واقعی برای استواری این ائتلاف بود و دو طرف جدیت خود در حفظ اصول خود را نشان دادند.

6 فوریه 2005 تاریخ امضای این تفاهم یک اقدام سیاسی جدید در لبنان با عنوان گفت‌وگو است که بر دستیابی به نقاط مشترک میان گروه‌های سیاسی، تقویت این نقاط مشترک و برطرف کردن اختلافات با هدف تامین آرامش کشور بود.

جنگ ژوئیه و همچنین موضع‌گیری متحد جریان آزاد ملی و حزب‌الله در برابر تروریست‌های تکفیری، نحوه مقابله با آنان و حفظ صیانت کشور و نیز برخورد شدید ارتش و مقاومت با طرح‌های تروریستی که با هدف تبدیل لبنان به سرزمین تحت حاکمیت تندروها انجام می‌شد، از جمله دستاوردهایی است که با اتحاد دو حزب صورت گرفت.

حزب‌الله و جریان آزاد ملی در اولین گام پس از امضای یادداشت تفاهم عملیات تروریست‌های تکفیری را خنثی و مانع از گسترش نفوذ آنان در لبنان شدند.

تفاهمی که در سال 2005 میان جریان آزاد ملی و حزب‌الله شکل گرفت با گذشت 9 سال از امضای آن و پشت‌ سر گذاشتن مواضع متعدد بیش از قبل مقاوم و قدرتمند شده است و این همان موضوعی است که نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله در سخنان خود بر آن تاکید کرد و گفت: رابطه حزب‌الله و جریان آزاد ملی با تفاهم در ابعادی محدود آغاز شد و اکنون به ائتلافی همه‌جانبه رسیده است.

انتهای پیام

کد N790269

وبگردی