آفتاب
در نخستین نشست خبری سخنگوی دولت در سال جاری؛

نوبخت: سفر عمره تا مجازات خاطیان فرودگاه جده تعلیق خواهد ماند

نوبخت: سفر عمره تا مجازات خاطیان فرودگاه جده تعلیق خواهد ماند

سخنگوی دولت گفت: سفر عمره تا اعمال مجازات خاطیان فرودگاه جده و اعلام رسمی آن به دولت ایران تعلیق خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در نخستین نشست خبری سال 1394 افزود: تعلیق سفر عمره نشانگر حساسیت و تاسف دولت جمهوری اسلامی ایران به این موضوع است و امیدواریم دولت عربستان نسبت به این حادثه که اسلامی بودن رفتارها را مخدوش می کند برخورد لازم را داشته باشد.

وی درباره حادثه شیراز نیز اظهارداشت: درباره این حادثه به زودی با هویت افراد قانون شکن آشنا خواهید شد و قوه قضاییه با جدیت دراین باره وارد شده است.

**تورم بیش از 14 درصد افزایش نمی یابد

سخنگوی دولت همچنین گفت: پیش بینی شده است در سال 94 تورم از 14 درصد افزایش نمی یابد.

نوبخت خاطرنشان کرد: دولت با کاهش نرخ سود بانکی متناسب با کاهش تورم موافق است.

** 180 هزار میلیارد تومان درآمدهای وصولی سال 93

وی در بخش دیگری از این نشست خبری به اثرات کاهش قیمت نفت بر بودجه 93 پرداخت و گفت: برای این که این اثر کاهش یابد ، از طریق اولویت بندی برنامه ها عمل کردیم.

وی ادامه داد: از 211 هزار میلیارد تومان که در بودجه سال 93 پیش بینی شده بود ، در حد 180 هزار میلیارد تومان منابع حاصل شد.

وی همچنین به بودجه طرح های عمرانی اشاره کرد و افزود: در بودجه 93 برای تملک دارایی های سرمایه ای یا همان طرح های عمرانی 29 هزار و 700 میلیارد تومان پیش بینی شده بود که عملکرد آن به 32 هزار و 200 میلیارد تومان رسید.

سخنگوی دولت ادامه داد: یعنی در سال 93 برای طرح های عمرانی بیش از 32 هزار و 200 میلیارد تومان دریافت کردیم و این رقم نسبت به سال 92 می تواند نشانگر یک و نیم برابر شدن طرح های عمرانی باشد.

نوبخت همچنین به تورم اسفندماه سال 93 اشاره کرد و اظهارداشت: طبق آمار اعلام شده تورم 12 ماهه در سال 93 ، 14.8 درصد بود که نسبت به پیش بینی 25 درصدی برای تورم سال 93 ، 10 واحد درصد کمتر بوده است.

وی، توجه به محدودکردن هزینه های جاری و متمرکزشدن روی اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای (طرح های عمرانی) را برنامه برای ایجاد رشد اقتصادی برشمرد و ادامه داد: معاون اول رییس جمهوری هم بخشنامه ای را به دستگاه های اجرایی اعلام کرد تا نسبت به افزایش هزینه ها بیش از آنچه که در بودجه پیش بینی شده است اجتناب کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تاکید کرد: اگر دستگاهی بیش از این پیش بینی هزینه کند ، قابل پرداخت نخواهد بود.

** اجرایی شدن طرح رتبه بندی فرهنگیان از مهرماه

سخنگوی دولت همچنین درباره اجرای رتبه بندی فرهنگیان اظهار داشت: برای افزایش کارایی و ایجاد انگیزش بیشتر در کادر آموزشی وزارت آموزش و پرورش ، طرح رتبه بندی کردن فرهنگیان با اعتبار ویژه یک هزار و 350 میلیارد تومان از اول مهرماه اجرا می شود.

نوبخت با تاکید بر این که این اعتبار جدای از اعتبارات معمول وزارت آموزش و پرورش است ، خاطرنشان کرد: برای اجرا کردن رتبه بندی معلمان در سال 95 هم 3 هزار و 500 میلیارد تومان پیش بینی شده است.
کد N790252

وبگردی