آفتاب

ولایتی: حوثی‌ها در مقابل حملات سعودی‌ها خویشتن‌داری می‌کنند

ولایتی: حوثی‌ها در مقابل حملات سعودی‌ها خویشتن‌داری می‌کنند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حملات عربستان سعودی علیه مردم یمن گفت: این برای حوثی‌ها و مردم یمن مهم است که افکار عمومی جهان بدانند آنها در مقابل عربستان مظلوم واقع شدند و به همین دلیل دست به اقدامات جدی علیه این حملات نمی‌زنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از دیدار صبح امروز هیات فلسطینی متشکل از ابواحمد فواد دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین، ماهر طاهر معاون او و جمعی از مقامات فلسطینی با علی اکبر ولایتی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ،ولایتی پس از بدرقه هیات فلسطینی در جمع خبرنگاران حاضر شد و در رابطه با این دیدار خاطر نشان کرد: بی‌تردید ادامه سیاست‌های عربستان سعودی علیه یمن به ضرر آنها خاتمه خواهد یافت.

وی ادامه داد:‌ حملات عربستان سعودی در هیچ قاعده بین‌المللی ، اسلامی و یا انسانی نمی‌گنجد. همچنین حملات آنها آن چنان بی‌رحمانه بوده است که حتی برخی از سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری که زیر سلطه غربی‌ها هستند نیز ناچار شدند این حملات را محکوم کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در پاسخ به این سوال که چرا حوثی‌ها در مقابل حملات سعودی‌ها هیچ واکنش جدی از خود نشان نمی‌دهند به سابقه‌ی تاریخی مردم یمن در منطقه و علیه بیگانگان اشاره کرد و افزود: با وجود این که یمنی‌ها مردمی مقاوم و مبارز هستند ولی حوثی‌ها تلاش دارند تا عاقلانه عمل کنند و یکی از دلایل این که آنها علیه حملات سعودی‌ها اقدام جدی نشان نمی‌دهند به این دلیل است که برای حوثی‌ها اهمیت زیادی دارد که افکار عمومی دنیا و جهان اسلام متوجه شوند که آنها مردمی مظلوم هستند که مورد هجمه و حملات سعودی‌ها قرار گرفتند.

انتهای پیام

کد N789978

وبگردی