آفتاب

درگیری‌ در اطراف مقر سازمان اطلاعات هوایی در حلب/ارتش سوریه در تدارک عملیات گسترده در ادلب

درگیری‌ در اطراف مقر سازمان اطلاعات هوایی در حلب/ارتش سوریه در تدارک عملیات گسترده در ادلب

شاهدان عینی در شهر حلب از حمله جبهه تروریستی النصره به مقر سازمان اطلاعات هوایی در این شهر و وقوع درگیری‌های شدید میان ارتش سوریه و مخالفان مسلح در اطراف این مقر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که جبهه تروریستی النصره شاخه القاعده با همکاری گروه‌های مسلح دیگر بمبی را در ورودی مقر سازمان اطلاعات هوایی در شهر حلب منفجر و پس از آن حملات خود را به این مکان آغاز کرد.

این حملات موجب وقوع درگیری‌های شدید میان ارتش سوریه و مخالفان مسلح در اطراف مقر سازمان اطلاعات هوایی شد.

یکی از ساکنان حلب نیز اعلام کرد که ابتدا صدای انفجار شدید و بعد صدای شلیک گلوله در این مقر به گوش رسید.

انفجار موجب وارد شدن آسیب شدید به یکی از ورودی‌های مقر سازمان اطلاعات هوایی شد اما مخالفان مسلح نتوانستند وارد این مقر شوند.

برخی منابع نیز اعلام کرده‌اند که تمامی مدارس و بازارها در مناطق شرقی حلب که تحت کنترل مخالفان مسلح است تا اطلاع ثانوی بسته شده است.

اخیرا نیز مخالفان مسلح حملات شدیدی را به شهر حلب انجام دادند که موجب کشته و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی از جمله چندین زن و کودک شده بود.

روزنامه الاخبار لبنان نیز در خبری نوشت: ارتش سوریه برای عملیات بزرگی در ادلب در شمال این کشور آماده می‌شود.

به نوشته این روزنامه، مقدمات کنونی در حومه ادلب تنها برای بازپس گرفتن این شهر نیست بلکه این عملیات بزرگترین عملیات نظامی ارتش سوریه در این استان خواهد بود که با عملیات‌های دیگر تفاوت دارد و بدون هیچ پوشش خبری در حال اجرا است و بعد از پیروزی ارتش سوریه خبر این عملیات اعلام خواهد شد.

در این راستا علی عبدالله ایوب، رئیس ستاد مشترک ارتش سوریه به دستور بشار اسد به همراه تعدادی از فرماندهان ارتش به جنوب ادلب رفته است.

گروه تروریستی جیش الفتح بسیاری از ساختمان‌های دولتی را تحت کنترل گرفته و حامیان دولت سوریه را می‌کشد یا یا بازداشت می‌کند.

انتهای پیام

کد N789862

وبگردی