آفتاب
سلیمی نمین در تجمع مقابل سفارت عربستان تاکید کرد:

دولت ایران اسناد ظلم‌های آل سعود را تدوین و پیگیری کند

دولت ایران اسناد ظلم‌های آل سعود را تدوین و پیگیری کند

رئیس دفتر مطالعات وتدوین تاریخ معاصر با اشاره به جنایات و ظلم های رژیم آل سعود نسبت به همه مسلمانان به ویژه در ایام حج تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی باید این ظلم ها را به طور دقیق و مستند جمع آوری کند

به گزارش خبرنگار مهر، عباس سلیمی نمین عصر امروز در تجمع دانشجویان عضو تشکل های دانشجویی در مقابل سفارت عربستان سعودی در تهران، با اشاره به تاثیرپذیری ملت های منطقه از پیام انقلاب اسلامی ایران و نگرانی رژیم های مرتجع از این مساله اظهار داشت: امروز برای اینکه بتوانیم ندای عزت بخش انقلاب اسلامی را به مسلمانان منتقل کنیم، حضور ما در حج ضروری است و اینگونه نیست که آل سعود از حضور نیافتن ما در حج تمتع ناراحت شوند.

وی در توضیح این مطلب گفت: ما می توانیم روش های مختلفی را برای ایجاد یک صدای واحد علیه آل سعود این طایفه پلید ایجاد کنیم؛ ما می توانیم بسیاری از مشکلاتی را که برای ملت های مسلمان در ایام حج ایجاد می شود، جمع آوری کنیم و با ارائه به مجامع اسلامی و بین المللی عدم لیاقت آل سعود را در خادمی حرمین شریفین اعلام کنیم.

رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر با بیان اینکه همه ملت های مسلمان از شیعه و سنی از عملکرد سعودی ها در ایام حج و تحقیری که برآنها روا می شود به شدت متاثرند، تصریح کرد: این نیست که آل سعود فقط با ایرانی ها تقابل داشته باشد؛ آنها در ایام حج با همه ملت های مسلمان تقابل خود را نشان می دهند، بنابراین یکی از خواسته های ما از دولت جمهوری اسلامی باید این باشد که جمع‌آوری دقیق و مستندی از ظلم های آل سعود در ایام حج انجام دهد و آن را در مجامع بین المللی پیگیری کند.

سلیمی نمین افزود: ما صرفا از این طریق می توانیم بی لیاقتی آل سعود را در زمینه خادمی حرمین شریفین به مجامع جهانی اعلام کنیم و این کار برای دولت جمهوری اسلامی سخت نیست.

وی اظهار داشت: سرنوشت آل سعود قطعا سرنوشت صدام خواهد بود و کسانی که به امت اسلامی خیانت می کنند و با تحریک صهیونیست ها علیه جهان اسلام عمل کرده اند، قطعا به خفت و خواری خواهند افتاد.

رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر با اشاره به جنایات آل سعود در یمن گفت: از لحاظ تاریخی رژیم سعودی سابقه لشکرکشی به یمن را داشته است و این اقدام آنها در گذشته منجر به تجزیه یمن شد و باعث شد بخشی از این کشور تحت سلطه شوروی و بخش دیگری از آن تحت سلطه غرب قرار گیرد، بنابراین آل سعود رسالتی غیر از تجزیه و تفرقه نداشته است.

سلیمی نمین افزود: به محض اینکه ملت یمن در مسیر وحدت و استقلال قرار می گیرد، آل سعود احساس نگرانی می کند؛ آیا این نگرانی واقعا از طرف آل سعود است یا از طرف کسانی که رژیم مرتجع را ایجاد کردند!؟

کد N789564

وبگردی