آفتاب

گفتگوی تلفنی «کری» و «لاوروف» درباره ایران

گفتگوی تلفنی «کری» و «لاوروف» درباره ایران

وزرای خارجه آمریکا و روسیه امروز بطور تلفنی به بررسی مسائل مربوط به ایران پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، وزرای امورخارجه آمریکا و روسیه در تماس تلفنی روز دوشنبه به بررسی مسائل مرتبط با ایران پرداختند.

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «دو طرف ابعاد ویژه ای از گام های آتی طرف های مذاکره هسته ای با ایران درخصوص پیشرفت های حاصله در مذاکرات هسته ای را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.»

این وزارتخانه همچنین در ادامه اعلام کرد که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به زودی تصمیم خود را درباره لغو ممنوعیت ارسال موشک های اس ۳۰۰ به ایران اعلام خواهد کرد.

پیشتر ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با امضاء دستور ممنوعیت ارسال سامانه موشک های پدافند ضدهوایی پیشرفته اس ۳۰۰ به ایران را صادر کرده بود.

قرارداد فروش موشک های اس ۳۰۰ توسط روسیه به ایران در سال ۲۰۰۷ منعقد شد. در سال ۲۰۱۰ و به دنبال اعمال تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران، ارسال این موشک ها به حالت تعلیق درآمده بود.

وزارت امورخارجه آمریکا در اواخر ماه ژانویه سال جاری و بلافاصله پس از سفر سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه به ایران هشدار داده بود که تحویل سامانه های ضدهوایی اس ۳۰۰ به ایران امری غیرقابل پذیرش خواهد بود.

کد N789563

وبگردی