آفتاب
مسئول روسی:

«منصور هادی» با فرار از یمن مشروعیت خود را از دست داد

«منصور هادی» با فرار از یمن مشروعیت خود را از دست داد

دبیرکل شورای امنیتی روسیه ضمن انتقاد از تجاوز نظامی آل‌سعود به یمن تأکید کرد که منصور هادی با فرار از یمن به طور کامل مشروعیت خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «نیکولای باتروشیف» دبیر کل شورای امنیت روسیه با اشاره به آخرین تحولات یمن اعلام کرد: منصور هادی با فرار از یمن به طور کامل مشروعیت خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه حملات هوایی آل سعود و هم پیمانان آن به یمن، این کشور را در آستانه یک فاجعه انسانی قرار داده است، تصریح کرد: از زمان اقدام نظامی عربستان در یمن، بیش از ۶۰۰ نفر کشته و ۳۰۰ هزار نفر آواره شده اند و این آمار بسیار نگران کننده است.

این مسئول روسی با تأکید بر اینکه مسکو خواهان توقف هرچه سریعتر حملات به یمن و آغاز گفتگوهای سیاسی برای حل بحران این کشور است، تأکید کرد: طرح مسکو برای پایان جنگ در یمن در وهله اول برقراری آتش بس به منظور امداد رسانی به مردم این کشور است.

باتروشیفت در پایان سخنان خود ضمن متهم کردن آمریکا به دست داشتن در بحران یمن گفت: آمریکا گمان می کند آنچه در یمن اتفاق افتاده، کودتا است در حالی نمی داند رئیس جمهوری که از کشور خود فرار می کند، مشروعیت‌اش را هم با خود می بَرد.

کد N789554

وبگردی