آفتاب

روسیه و میانمار به دنبال همکاری هسته‌ای

روسیه و میانمار به دنبال همکاری هسته‌ای

سازمان انرژی اتمی روسیه موسوم به "روس‌اتم" در حال مذاکره با دولت میانمار به منظور همکاری با این کشور در زمینه تامین تکنولوژی‌های پیشرفته هسته‌ای به هدف افزایش ظرفیت تولید میانمار است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه مشغول انجام مذاکرات مقدماتی با میانمار در زمینه تامین تکنولوژی‌های هسته‌ای پیشرفته برای این کشور است.

کریل کوماروف، معاون مدیرکل شرکت روس‌اتم در اجلاس صنایع اتمی ژاپن درتوکیو گفت: در حال حاضر مذاکرات با میانمار در زمینه ایجاد شرایط مطلوب برای تامین تکنولوژی‌های هسته‌ای پیشرفته برای این کشور در جریان است. این شرایط مطلوب شامل آماده کردن یک چارچوب قانونی و آموزش پرسنل می‌شود.

وی تاکید کرد: البته این مذاکرات مقدماتی هستند اما میانمار همچون بسیاری از دیگر کشورهای آسیا - اقیانوسیه، علاقمند به افزایش ظرفیت‌های تولید خود بوده و می‌تواند به این منظور به ساخت نیروگاه هسته‌ای متوصل شود.

اوایل ماه مارس، نیکولای اسپاسکی، یک معاون دیگر مدیرکل شرکت روس‌اتم سفری به میانمار انجام داد و پس از سفر وی، وزیر اطلاع‌رسانی میانمار تایید کرد که کشورش علاقمند به استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای طی همکاری با روسیه است.

انتهای پیام

کد N789514

وبگردی