آفتاب

دستور چین به یکی از محبوب‌ترین سایت‌های خبری این کشور برای سانسور

دستور چین به یکی از محبوب‌ترین سایت‌های خبری این کشور برای سانسور

دولت چین تهدید کرد وب سایت "سینا" (Sina) یکی از محبوب‌ترین وب سایت‌های خبری این کشور را از دسترس خارج می‌کند، مگر آنکه این وب سایت اقدامات مربوط به سانسور را بهبود بخشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اداره فضای سایبری چین گفت، این وب سایت حقایق اخبار را تحریف، اصول اخلاقی را نقض و در جار و جنجال‌های رسانه‌ای شرکت کرده است.

خبرگزاری شینهوا گفت، اداره فضای سایبری چین با اقدامات احتمالی از جمله از دسترس خارج کردن این وب سایت از اینترنت، وب سایت "سینا" را به طور جدی تنبیه خواهد کرد.

مقامات فضای سایبری چین با اشاره به “Sina Weibo” سرویسی شبیه به توییتر که صدها میلیون کاربر ثبت شده در چین در آن عضو هستند، گفتند: سانسور حساب‌های کاربری بسیار ضعیف شده است.

اداره فضای سایبری چین وب سایت "سینا" را به گسترش اطلاعات غیرقانونی مربوط به شایعات، خشونت‌ها و تروریسم و دفاع از ارتداد متهم می‌کند.

دولت چین عموما از پشت صحنه و با استفاده از دستور عمل‌های محرمانه در خصوص چگونگی گزارش داستان‌ها، رسانه‌ها را کنترل می‌کند. خبرنگارانی که از این دستورات نافرمانی کرده و یا اخباری را فاش کنند ممکن است تنبیه شوند.

این کنترل‌ها تحت ریاست جمهوری شی جینپینگ شدت یافته است.

گروه "خبرنگاران بدون مرز" مستقر در فرانسه در شاخص جهانی سال 2014 خود در خصوص آزادی مطبوعات چین را در بین 180 کشور در رتبه 175 قرار داد.

انتهای پیام

کد N789412

وبگردی