آفتاب
در بیانیه جامعه روحانیت مبارز مطرح شد؛

جامعه اسلامی باید نشان دهد که پاسداری از کیان اسلام مرز نمی‌شناسد

جامعه اسلامی باید نشان دهد که پاسداری از کیان اسلام مرز نمی‌شناسد

در بخشی از بیانیه جامعه روحانیت آمده است:جامعه اسلامی باید نشان دهد که پاسداری ازکیان اسلام مرز نمی‌شناسد.رسالت جهانی اسلام نیز که همانان توجه به اخلاق و نفی هرگونه سلطه‌پذیری است معنایی جز این ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جامعه روحانیت مبارز در آغاز سال جدید بیانیه ای را صادر کرد.

متن این بیانیهبه شرح ذیل است:

الحمدالله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و علی آله الطاهرین و اللعن الدائم علی اعدائهم اجمعین

ملت غیرتمند ایران اسلامی

همزمانی روزهای آغازین سال نو با میلاد پرفروغ شکوه خلقت، اسوه منزلت و فخر زنان عالم، حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) به لطف الهی، نویدبخش خیر و برکت برای ایران اسلامی خواهد بود. جایگاه آسمان فرسای آن بانوی اولین و آخرین در سیره و سنت شیعی، نشان بی‌بدیل عصمت و پارسایی و انسانیت برای زن مسلمان است. زن مسلمان ایرانی در سال‌های پرفراز و نشیب عمر انقلاب اسلامی به پیوی از مرام فاطمی، رسالت دینی و انقلابی خود را به مومنانه‌ترین شکل به انجام رسانده است. تربیت جوانان برومند مشتاق جهاد و شهادت در دامان زن مسلمان، یکی از بارزترین ثمرات این پیروی است. در حال حاضر نیز تاسی به مقام والای عصمت کبری فاطمه زهرا (سلام الله علیها) چنان که در سیره آن بزرگوار آشکار است ضامن حفظ هر چه بیشتر نظام خانواده و توجه به تعلیم و تربیت هویتمدار دینی است.

ویژگی دیگر سال جدید عنوان هوشمندانه و سزاواری است که رهبر آگاه و زمان شناس ما حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (ادام الله ظله) به آن داده‌اند بی‌شک در وضعیت سرنوشت‌ساز کنونی داخلی و خارجی، همدلی و همزبانی دولت و ملت هم پاسخگوی نیاز بزرگ جامعه ما به وفاق و وحدت خواهد بود و هم چشم طمع دشمنان و بدخواهان را که در پی دسیسه و سوء استفاده از گسست‌ها هستند کور خواهد کرد. اندیشه همدلی میان مردم و مجریان باید مبنای حرکت و ارتباط صمیمانه همه طبقات اجتماعی، فعالان سیاسی و در راس آنان روحانیت معظم باشد. شرط ناگزیر برداشتن گام‌های بلند در مسیر ناهموار توسعه و عبور از تنگناها، همزبانی و البته همدلی است. دشمنان نیز پیام این همدلی را دریافت خواهند کرد.

آغاز سال جدید با برداشتن گامی دیگر در احقاق حقوق ملت صبور ایران همراه شد پس از پیشرفت‌های قابل تحسین فرزندان انقلاب در فناوری هسته‌ای، تلاش بی‌دریغ دستگاه دیپلماسی و دولت خدمتگزار در تبیین سمت و سوی فعالیت‌های هسته‌ای نظام و دفاع بین‌المللی از حقوق حقه ملت ایران فصل جدیدی در معرفی انقلاب گشود. ضمن قدردانی از کوشش دولتمردان مورد اعتماد نظام و ضمن اعلام حمایت از ادامه این مذاکرات تا دستیابی به همه حقوق‌مان انتظار و تاکید داریم که جهت‌گیری‌های گروه مذاکره‌کننده بر مبنای بیان و تبیین رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) سامان یابد. هوشمندی و توجه به فریبکاری طرف مقابل که رهبر فرزانه ما به درستی آنان را لجوج، بدعهد، بدمعامله و نامطمئن خواندند شرط عزتمندی ما و رسیدن به جایگاه حقیقی ایران اسلامی در فناوری هسته‌ای در مقیاسی منطقه‌ای و جهانی است. پایبندی به قواعد پذیرفته جهانی در عین اندیشیدن به اصول و پاسداری از آرمان‌ها وظیفه سیاسی و میهنی ماست.

متاسفانه سال نو عرصه برخی کشمکش‌های جدید منطقه‌ای، کشتار بی‌گناهان و ویرانی زیرساخت‌های حیات امت اسلامی است. ملت عراق و سوریه و یمن دستخوش نسل‌کشی و غارت‌ مشتی تروریست خشونت طلب شده‌اند که یا از آستین رنگارنگ غرب بیرون آمده‌اند و یا جهل سیاسی و منفعت‌جویی برخی حاکمان منطقه به آنان جرات بخشیده است. آیا براستی بدون حمایت‌های آشکار و پنهان غرب گروهک‌های آدمکش و فاسدی چون القاعده و داعش و النصره می‌توانستند خون به دل مردم ستمکش عراق و سوریه کنند؟ اینک همین تروریست‌ها هستند که مانند بمب‌هایی متحرک جولان می‌دهند و در پی فرصت برای اجرای مقصود خود هستند. چه کسی این اسباب فتنه را به سوریه و عراق و یمن گسیل داشت و چه کسانی به آنها امکانات و تسلیحات بخشید؟ هشیاری و وحدت میان هواخواهان گفتمان اسلام در برابر این ماجراجویی‌ها، دسیسه دشمنان را چون همیشه به شکست می‌کشاند و بشارت پیروزی را برای مومنان به ارمغان می‌آورد.

جامعه اسلامی باید نشان دهد که پاسداری از کیان اسلام مرز نمی‌شناسد. رسالت جهانی اسلام نیز که همانان توجه به اخلاق، معنویت و نفی هرگونه سلطه‌پذیری است معنایی جز این ندارد. امت واحده اسلامی، کیانی واحد دارد و آحاد این امت که دل در گرو آرمان‌هایش دارد صحنه گردانان شگرف این حماسه‌ها خواهند بود. به امید یاری الهی و به امید تحقق خواست ملت مظلوم مسلمان و ما النصر الا من عندالله العزیز الحکیم

کد N789321

وبگردی