آفتاب

مخالفان سوری خواهان میانجیگری نورسلطان نظربایف در مذاکرات صلح شدند

مخالفان سوری خواهان میانجیگری نورسلطان نظربایف در مذاکرات صلح شدند

مخالفان دولت سوریه رسما از رئیس جمهوری قزاقستان تقاضا کردند میانجی مذاکرات آتی صلح برای بحران سوریه باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اعضای مخالفان دولت سوریه مطابق نامه‌ای که به امضای هفت تن از اعضای این مخالفان رسیده رسما از نور سلطان نظربایف، رئیس جمهوری قزاقستان تقاضا کردند تا میانجی‌گر مذاکرات صلح آتی سوریه باشد.

این نامه که توسط خبرگزاری ریانووستی منتشر شده از تلاش‌های مسکو و تاکید آن بر دستیابی به یک راه حل سیاسی برای سوریه استقبال کرده و خواهان دعوت از قزاقستان به منظور ادامه این تلاش‌ها که از سوی مسکو آغاز شده بود، شده است.

در این نامه آمده است: از نظر ما این بسیار مهم است که بحث و مذاکرات خود را به منظور برقراری یک بنیان منسجم و دارای ساختار متشکل از گروه‌های مختلف مخالفان واقع‌گرا و سازنده ایجاد کنیم.

اوایل ماه جاری میلادی رندا قصیص، یکی از چهره‌های سکولار مخالفان دولت سوریه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: علت دعوت از قزاقستان بی‌طرفی این کشور در قبال سوریه و روابط حسنه آن با همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل است.

این در حالی است که مسکو اخیرا میزبان دور دوم مذاکرات صلح سوریه میان نمایندگان دولت بشار اسد و مخالفان وی بود و بنا به گفته یکی از رهبران مخالفان نتیجه این مذاکرات مثبت بوده و می‌تواند چارچوبی برای اقدامات آتی برای حل و فصل بحران در سوریه ایجاد کند.

انتهای پیام

کد N789308

وبگردی