آفتاب

هشدار نیروهای مسلح یمنی به عربستان

هشدار نیروهای مسلح یمنی به عربستان

سخنگوی نیروهای مسلح یمن نزدیک به انصارالله تاکید کرد که واکنش یمنی‌ها به تجاوز عربستان بسیار سخت و سرنوشت ساز خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، سرهنگ شرف غالب لقمان، سخنگوی نیروهای مسلح یمن و مخالف عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی این کشور که از سوی انصارالله به عنوان سخنگوی ارتش انتخاب شده در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: تجاوز عربستان و آمریکا برای ویران کردن روشمند همه چیز است اما ارتش یمن می‌داند که جنگ اصلی آن‌ها با تروریسمی است که عربستان از آن حمایت می‌کند.

وی افزود: کشور ما در معرض محاصره دریایی، زمینی و هوایی قرار گرفته و تجاوزگران تلاش می‌کنند با این کار به هدف اصلی خود یعنی به زانو درآوردن مردم یمن برسند اما یگان‌های نظامی یمن همچنان پایدار هستند و ما حتی به پاکسازی کشور از وجود تروریست‌های القاعده نزدیک شده‌ایم.

سخنگوی ارتش یمن گفت: ارتش وظیفه دارد که به حمایت از قبایل در مقابله با تجاوز عربستان بپردازند. ارتش و کمیته‌های مردمی مشخص خواهند کرد که واکنش به حمله عربستان چه موقع و چگونه صورت خواهد گرفت. من تاکید می‌کنم که واکنش ما قوی، سرنوشت ساز و سخت خواهد بود.

لقمان خاطرنشان کرد: نیروهای عربستانی ترسوتر از آن هستند که در مقابل نیروهای ما مقاومت کنند. ما مشکلی با مردم عربستان نداریم و مشکل ما با خانواده حاکم است که نسل به نسل قدرت را به ارث برده و از پول مردم خود برای خریدن ارتش‌، سلاح‌ و مفتی‌ها استفاده می‌کنند.

وی افزود: روابط مردم یمن و عربستان بر پایه احترام و کمک به یکدیگر است و ما بارها و در چندین مناسبت آمادگی خود را برای توافق اعلام کرده‌ایم.

لقمان گفت: عربستان که کشوری غیر دموکرات است و با نام مردم خود حکم صادر می‌کند با چه حقی از مشروعیت حرف می‌زند؟! ما از مشارکت مصر در تجاوز به یمن نیز بسیار متاسف هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که هر کشور عربی ارتش قوی برای خود داشته باشد تا مجبور به خریدن ارتش‌های خارجی برای جنگ با مردم جهان عرب نشود. همچنین امیدواریم که جهان عرب علیه اسرائیل بسیج شود. ما از تمامی مردم جهان عرب می‌خواهیم تا رفتار رهبران خود را به سمت تحقق منافع جهان عرب و اسلام سوق دهند.

لقمان افزود: شمار بالای کشته و زخمی شدگان در حملات عربستان به معنای جنایت جنگی است. عربستان همه چیز را در یمن هدف قرار داده است از مساجد و کارخانه‌ها گرفته تا انسان‌های بی‌گناه.

انتهای پیام

کد N789250

وبگردی