آفتاب
لاریجانی در مراسم تدفین والده ابوترابی:

مادر، موثرترین عامل در تربیت جامعه است

مادر، موثرترین عامل در تربیت جامعه است

رییس مجلس اسلامی شورای اسلامی با اشاره به اینکه هیچ کسی به اندازه‌ مادر در تربیت جامعه موثر نیست و این نقش بی بدیل است، گفت: با مطالعه‌ تاریخ به راحتی می‌توان نقش مادران را در تربیت فرزندان بزرگ مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قزوین، علی لاریجانی در مراسم تشییع پیکر والده حجت الاسلام‌ والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی با تسلیت فوت مرحومه علوی به مردم استان قزوین و بیت آن مرحوم اظهار کرد: این مرحومه از نمونه‌هایی بودند که علاوه بر اینکه از بیت بزرگ علوی محسوب می‌شدند، همسر مرحوم آیت الله ابوترابی نیز بودند و همچنین در مقام مادری فردی ارزشمند و پرهیزکار به شمار می‌آمدند.

وی افزود: این بانوی بزرگوار فرزندان ارزشمندی مانند سید آزادگان که نمونه‌ و اسوه‌ی مقاومت است را تربیت کردند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: تاثیرات سید آزادگان در مبارزات انقلابی و همچنین نقش وی در دفاع مقدس فراموش نمی‌شود و این مادر با وارستگی و پرهیزکاری فرزندی تربیت کرد که تاثیرات بزرگی را در دفاع مقدس و همچنین در انقلاب اسلامی گذاشت.

وی با اشاره به اینکه نایب رئیس مجلس شورای اسلامی هم که از اسوه‌های اخلاق در مجلس هستند تربیت شده در دامان چنین مادری بودند، تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی، فردی ارزشمند، کوشا، فعال در عرصه‌های مختلف از جمله در مجلس به شمار می‌آیند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وجود چنین مادرانی نمونه‌ی یک زندگی و حیات طیبه است که ما در الگوی جامعه‌ی اسلامی آن را مشاهده می‌کنیم.

رئیس مجلس اسلامی شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه ایام فوت این بانوی ارزشمند با تولد ساحت حضرت زهرا (س)مصادف بود افزود : این بانوی محترمه را به حضرت فاطمه زهرا (س) می‌سپاریم.

انتهای پیام

کد N789090

وبگردی