آفتاب

اختلاف پدر و دختر موجب کناره گیری لوپن از انتخابات شد

اختلاف پدر و دختر موجب کناره گیری لوپن از انتخابات شد

اختلافات ایجاد شده در خانواده «لوپن» موجب کناره گیری بنیانگذار حزب جبهه ملی فرانسه از انتخابات محلی این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، «ژان ماری لوپن» چهره قدیمی عرصه سیاست فرانسه به دلیل اختلافات با دخترش، امروز دوشنبه از حضور در انتخابات محلی فرانسه کناره گیری کرد.  

گفته می شود اظهارات ژامن ماری در مورد اتاقهای گاز نازی ها و همچنین برخی از موضع گیری های افراطی او موجب بروز اختلاف میان وی و دخترش مارین لوپن شده است.

ژان ماری همچنين گفته بود که فرانسه را خارجی ها اداره می کنند. اشاره ژان ماری لوپن به نخست‌ وزير فرانسه مانوئل والس بود که ريشه اسپانيايی دارد. ژان ماری همچنين پيشنهاد داده بود که فرانسه بايد به روسيه نزديک شود تا «جهان سفيدپوستان» را حفظ کنند.

در این میان «مارین لوپن» دختر ژان ماری سعی کرده با خاموش کردن برخی از اعضای حزب که نظرات نژادپرستانه می دهند برای حزب آبرويی بخرد. سياستي که به نظر می رسد جواب داده است.

مارين لوپن، دختر ژان ماری لوپن و رهبر فعلی جبهه ملي فرانسه خواهان اقدام گروهی و تهاجمی ‌اعضاي حزب برای جلوگيری از نامزد شدن پدر خود در انتخابات آينده شده بود.

در همین رابطه لوموند در گزارشی نوشته بود: رهبر حزب جبهه ملي، با رد نامزدي پدرش، ژان ماری لوپن، در انتخابات منطقه‌ای فرانسه، استراتژی زمين سوخته را محکوم کرد.

لوموند گزارش خود را در اين زمينه با اين جمله آغاز می کند که اختلاف ميان ژان ماری لوپن و دخترش، تمام عيار است. اين روزنامه به اظهارات مارين‌لوپن اشاره میکند که گفته است: «من مخالف کانديداتوری ژان ماری لوپن به عنوان سرگروه در انتخابات منطقه‌ای فرانسه هستم. زيرا او در دوراهی استراتژی زمين سوخته و خودکشی سياسی قرار گرفته است.»

سياست زمين سوخته، نوعی از استراتژی نظامي است که در آن برای تضعيف دشمن، منابع را پشت سر خراب مي‌کنند که دشمن نتواند از آن سود ببرد.  

لازم به ذکر است که ژان ماری لوپن به عنوان رئيس افتخاری و مادام العمر حزب جبهه ملی انتخاب شده است؛ گفته می شود برکنار کردن او از اين سمت کار ساده‌ای نخواهد بود. مارين لوپن اگر نمی خواهد پدرش ديگر رئيس افتخاری حزب باشد، بايد کنگره حزب با حضور هزاران نفر از اعضا برگزار و در اين باره رای گيری شود.

برگزاری چنين کنگره ای به زمان و پول زيادي نياز دارد. به هر حال بايد اذعان کرد که جنگي واقعي ميان اين دو آغاز شده است. 

ژان ماری لوپن در واکنش به اظهارات دختر خود ضمن تاکيد بر برخورد با مارين لوپن، چنين گفته است: «اين پيشنهاد که خود باعث از هم پاشيده شدن جبهه ملی مي‌شود به نظرم بسيار غیرعاقلانه است.»

کد N789067

وبگردی