آفتاب

توصیه مشرف به نواز شریف: پاکستان را گرفتار جنگ یمن نکنید

توصیه مشرف به نواز شریف: پاکستان را گرفتار جنگ یمن نکنید

ایرنا نوشت:

 رییس جمهوری پیشین پاکستان به دولت کنونی کشورش توصیه کرد این کشور را در جنگ یمن گرفتار نکند زیرا پاکستان در مواجهه با تروریست ها خسارات زیادی متحمل شده و عملا شرایط مساعدی برای شرکت در جنگ خارجی ندارد.
پرویز مشرف که از فرماندهان سابق ارتش پاکستان نیز محسوب می شود، روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دولت قبلی پاکستان به توصیه های او درباره انجام عملیات نظامی در منطقه سوات این کشور توجه نکرد و در نهایت خساراتی متوجه پاکستان شد.

حاکم نظامی سابق پاکستان همچنین گفته است که چین این ظرفیت را دارد تا به مناقشه یمن پایان دهد.

عربستان از پاکستان خواسته است تا ظرفیت نیروی هوایی، دریایی و زمینی ارتش خود را برای حمله به یمن، در اختیار ریاض قرار دهد.

قطعنامه پارلمان پاکستان که در آن بر ضرورت توقف جنگ یمن، اتخاذ موضع بیطرفانه از سوی پاکستان، ارسال کمک های انسان دوستانه به یمن و انجام گفت و گو میان گروه های یمنی تاکید شده است، روز جمعه گذشته و تنها کمتر از یک روز بعد از سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد و رایزنی های وی با مقامات عالی پاکستان تصویب شد.

در این قطعنامه، هیچ توجهی به درخواست عربستان سعودی از پاکستان برای پیوستن به حمله به یمن نشده است که این حاکی از مخالفت پارلمان با ورود پاکستان به این جنگ است. در طول جلسات رسیدگی به مساله یمن، بسیاری از نمایندگان ارشد و چهره های سرشناس پاکستان به صراحت با مشارکت کشورشان در جنگ یمن مخالفت کردند. افکار عمومی پاکستان نیز به شدت مخالف دخالت این کشور در مساله یمن است.

52261

کد N789015

وبگردی