آفتاب
گزارش خبرنگار اعزامی مهر به قزاقستان/۱۰

تبادل نظر ظریف و ادریس اف درباره یمن/بزودی سفر نظربایف به تهران

تبادل نظر ظریف و ادریس اف درباره یمن/بزودی سفر نظربایف به تهران

ظریف با بیان اینکه در این سفر در زمینه های مختلف منطقه ای و بین المللی گفتگو کردیم، خاطرنشان کرد: در خصوص مسئله افراط، بحران یمن و مسائل عراق و سوریه بحث و تبادل نظر کردیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به قزاقستان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در نشست خبری مشترک با همتای قزاقی خود با تشکر از آقای یرلان ادریس اف و همچنین از دولت و ملت قزاقستان برای مهمان نوازی از هیات ایرانی، گفت: ما دارای روابط بسیار گسترده با قزاقستان هستیم و ریشه های مشترک فرهنگی و جغرافیایی، دو کشور را به هم پیوند داده است.

وی افزود: دریای خزر که دریای صلح و دوستی است منبع مشترک دو کشور محسوب می شود و امیدواریم از این زمینه های همکاری به بهترین وجه استفاده کنیم.

ظریف با اشاره به سفر سال گذشته حسن روحانی به قزاقستان، خاطرنشان کرد: این سفر، سفری موفقیت آمیز بود و اسناد بسیار مهمی بین دو کشور امضا شد و در این سفر ما تلاش کردیم که برای پیشبرد اجرای آن اسناد همفکری کنیم.

وی با بیان اینکه زمینه های مختلفی برای همکاری بین دو کشور وجود دارد، تصریح کرد: این زمینه ها از ترانزیت تا خط آهن ایران- ترکمنستان- قزاقستان که امکان اتصال قزاقستان به خلیج فارس را فراهم کرده است و تا همکاری ها در حوزه های مشترک و خرید محصولات و حضور موسسات فنی و مهندسی جمهوری اسلامی در پروژه های مختلف ادامه داشته است و می تواند به تقویت روابط کمک کند.

وزیر امور خارجه ادامه داد: همکاری در حوزه معادن و سایر همکاری های اقتصادی بین دو کشور زمینه فعالیت را فراهم کرده است و امیدواریم این همکاری ها با سفر رئیس جمهور قزاقستان به ایران در انتهای سال بتواند پیشرفت کند و زمینه صلح و ثبات در این منطقه را فراهم سازد.

ظریف با بیان اینکه در این سفر در زمینه های مختلف منطقه ای و بین المللی گفتگو کردیم، خاطرنشان کرد: در خصوص مسئله افراط، بحران یمن و مسائل عراق و سوریه بحث و تبادل نظر کردیم و منافع مشترک در دو کشور را مورد تبادل نظر قرار دادیم.

کد N788983

وبگردی