آفتاب
/تحولات عراق/

عشایر الانبار حمله داعش به عامریه فلوجه را دفع کردند/العبادی 300 افسر را بازنشسته کرد

عشایر الانبار حمله داعش به عامریه فلوجه را دفع کردند/العبادی 300 افسر را بازنشسته کرد

در حالی که عشایر عامریه فلوجه در استان الانبار مانع حمله داعش به این شهر شدند، نیروهای عراقی و پیشمرگ نیز چندین حمله داعش به مناطقی در رمادی، دهوک و موصل را ناکام گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، یک منبع امنیتی در شهر عامریه فلوجه اعلام کرد که تروریست‌های داعش تلاش کردند تا به این شهر حمله کنند اما عشایر عراقی پس از ساعت‌ها درگیری با افراد مسلح مانع حمله آن‌ها به این شهر شدند.

عشایر «البوعیسی» برای دفاع از شهر العامریه آماده باش اعلام کردند، تروریست‌های داعش نیز افراد مسلح خود را در «البوهری» و «الفحیلات» در غرب شهر مستقر کرده‌اند تا به حملات دیگری دست بزنند.

همچنین نیروهای عراقی با کمک عشایر حمله داعش به منطقه «الحوز» در مرکز رمادی و جرف النصر در شمال بابل را ناکام گذاشتند.

برخی منابع امنیتی نیز اعلام کردند که صهیب الراوی استاندار الانبار از تلاش برای ترور جان سالم به در برد.

از سوی دیگر، نیروهای عراقی 13 داعشی را که در حمله به شهرستان «حدیثه» در غرب الانبار شرکت کرده بودند از پای درآوردند.

افراد مسلح عشایری نیز به تجمع داعش در «القیاره» واقع در جنوب موصل حمله کردند. در انفجارهایی که در منطقه سومر در شرق موصل و منطقه «المثنی» واقع در مرکز این شهر رخ داد چندین داعشی کشته شدند.

پیشمرگ‌ها نیز حمله داعش در محور «مردان» در تلعفر واقع در دهوک را ناکام گذاشتند. در حمله پیشمرگ‌ها 11 داعشی از جمله چهار عامل انتحاری که تلاش می‌کردند به مراکز پیشمرگ‌ها نفوذ کنند، از پای درآمدند.

پیشمرگ‌ها همچنین حمله داعش به روستای «کابار» از توابع شهرستان سنجار در غرب موصل را ناکام گذاشتند.

در همین حال نعیم الکعود، رهبر عشیره البونمر نیز از مشارکت نیروهای مردمی در جنگ آزادسازی استان الانبار استقبال کرد و گفت:‌ مشارکت نیروهای مردمی موجب سرعت بخشیدن به پیروزی در جنگ و از بین بردن تروریست‌ها می‌شود.

در همین راستا مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با مارکوس کروبل، معاون وزیر دفاع آلمان در اربیل اعلام کرد: پیشمرگ‌ها در مدت کمی توانستند تعداد زیادی از تروریست‌ها را از پای درآورده و 20 هزار کیلومتر مربع را از لوث وجود تروریست‌ها پاکسازی کنند.

وی از حمایت دولت و مردم آلمان از نیروهای پیشمرگ قدردانی کرد.

کروبل نیز بر ادامه کمک آلمان به اقلیم کردستان عراق و آموزش پیشمرگ‌ها برای مقابله با داعش تأکید کرد.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق نیز در دیدار با رهبران عشایر الانبار و ساعاتی پیش از رفتن به آمریکا اعلام کرد: ما برای آزادسازی الانبار مصمم هستیم و از ساکنان این استان و عشایر می‌خواهیم تا همچنان پایدار باقی بمانند چراکه دشمن شکست خورده است.

وی افزود: آزادسازی الانبار از اولویت‌های ماست و پایداری از میزان خسارت‌ها در جنگ می‌کاهد. ساکنان الانبار باید به نیروهای ما برای مقابله با تروریست‌ها کمک کنند چرا که ما مسوولیت مشترکی را در این زمینه بر عهده داریم.

از سوی دیگر، در بیانیه صادره از دفتر اطلاع‌رسانی حیدر العبادی آمده است که وی دستور بازنشستگی 300 افسر در وزارت دفاع را صادر کرده است.

در این بیانیه آمده است که این اقدام در راستای طرح بازسازی ساختار ارتش عراق و کارآمد کردن بیشتر آن برای مقابله با خطرات صورت گرفته است.

در همین حال محمد سالم الغبان، وزیر کشور عراق با بشار حمید الکمکی، رئیس شورای استانداری نینوا در خصوص مساله بازسازی ساختار نیروهای عراقی جهت آمادگی برای آزادسازی استان نینوا گفتگو کرد.

خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق نیز با اعضای شورای استانداری صلاح‌الدین در خصوص اوضاع امنیتی و برنامه ایجاد شده برای برقراری امنیت و بازگشت آوارگان به مناطق خود بحث و گفتگو کرد.

انتهای پیام

کد N788950

وبگردی