آفتاب

کمک 100 میلیون دلاری قطر به تشکیلات خودگردان فلسطین

کمک 100 میلیون دلاری قطر به تشکیلات خودگردان فلسطین

صندوق توسعه قطر با تشکیلات خودگردان فلسطین توافقی را امضا کردند که طبق آن قرار است دولت قطر مبلغ 100 میلیون دلار را برای بازسازی و توسعه فلسطین به آن تقدیم کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن ابراز قدردانی از دولت و ملت قطر برای حمایت‌های این کشور از فلسطین اعلام کرد: کمک قطر به فلسطین تنها در زمینه مالی نیست بلکه شامل زمینه‌های سیاسی، دیپلماتیک و رسانه‌ای می‌شود تا از این طریق تشکیلات خودگردان بتواند به طرح‌ها و تلاش‌های خود در جهت دفاع از حقوق مردم فلسطین ادامه دهد.

صائب عریقات افزود: قطر همواره از حامیان ما است و اولین کشوری است که برای بازسازی ویرانی‌های جا مانده از تجاوزهای اسرائیل علیه غزه از ما حمایت می‌کند و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

وی تصریح کرد: برخی کشورها نیز درصدد حمایت از فلسطین هستند اما قطر در رأس این حامیان قرار دارد و ما از دیگر کشورها می‌خواهیم برای تحقق خواسته‌ها و حقوق قانونی مردم فلسطین پیش قدم شوند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا به دادگاه کیفری بین‌المللی برویم اما به دنبال انتقام نیستم بلکه خواهان برقراری عدالت و عدم تکرار جنایاتی هستیم که علیه مردم فلسطین رخ داده است. جنایتی که توسط اسرائیل در نوار غزه رخ داد و در پی آن بیش از 12 هزار تن به شهادت رسیدند، 500 هزار تن دیگر آواره و بیش از 80 هزار خانه ویران شدند.

انتهای پیام

کد N788915

وبگردی