آفتاب

حزب‌الله لبنان: رئیس‌جمهوری که دشمن اسرائیل نباشد نمی‌خواهیم

حزب‌الله لبنان: رئیس‌جمهوری که دشمن اسرائیل نباشد نمی‌خواهیم

رئیس فراکسیون "نمایندگان بعلبک هرمل" در پارلمان لبنان که وابسته به حزب الله است، اعلام کرد: ما رئیس جمهوری را که مخالف و دشمن اسرائیل نباشد نمی‌پذیریم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، یکی از نمایندگان لبنان و رئیس فراکسیون، "نمایندگان بعلبک هرمل" وابسته به حزب الله لبنان در خصوص انتخاب رئیس جمهور جدید برای لبنان اعلام کرد: ما در کنار هر مسیحی مارونی که می‌گوید اسرائیل دشمن ماست می‌ایستیم و با او موضع یکسانی داریم. ژنرال میشل عون هم یک مسیحی مارونی است و ما در کنار او هستیم و هر کس که با او موافق باشد ما هم با وی موافقیم.

وی در خصوص مذاکرات میان حزب الله و جریان المستقبل اظهار داشت: زمانی که ما مذاکرات را آغاز کردیم اوضاع کشور بسیار سخت و آشفته بود و هر چقدر که اوضاع بدتر شود ضرورت انجام مذاکرات افزایش می‌یابد و مذاکرات هم تمام اختلافات را از بین نمی‌برد اگر کسی هم موضعی اتخاذ کرد این به معنای آن نیست که مذاکرات لغو می‌شود.

او افزود: ما رئیس جمهوری را می‌خواهیم که متعلق به تمام لبنانی‌ها باشد و بداند که خطر صهیونیستی از کجا متوجه مسیحیان و مسلمانان است.

حسین الموسوی تصریح کرد: ما برای کاهش اختلافات همواره خواهان برگزاری مذاکراتیم و اگر هم در این روند سودی نبردیم این به معنای آن نیست که شکست خورده‌ایم.

از سوی دیگر محمد یزبک، یکی از دیگر رهبران حزب الله نیز اظهار کرد: می‌خواهیم رئیس جمهوری که انتخاب می‌شود رئیس جمهور تمام لبنانی‌ها باشد و مسئولیت‌های ملی خود را انجام دهد. وابسته به هیچ طرف خاصی نبوده، بازیچه دست دیگران برای اجرای طرح‌هایشان نباشد و با اقتدار کامل بتواند اوضاع کشور را سامان بخشد.

انتهای پیام

کد N788861

وبگردی