آفتاب

عربستان: هیچ مدرکی دال بر نقش ما در حملات 11 سپتامبر وجود ندارد

عربستان: هیچ مدرکی دال بر نقش ما در حملات 11 سپتامبر وجود ندارد

وکلای عربستان اعلام کردند، دادگاه باید ادعاهای خانواده‌های قربانیان حمله 11 سپتامبر را که می‌گویند عوامل این کشور "مستقیما و آگاهانه" در ربودن هواپیماها نقش داشتند، رد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در مدارکی که روز جمعه از سوی دادگاه فدرال منهتن نیویورک منتشر شد، وکلای مدافع عربستان در پرونده مدعی شدند که هیچ شواهدی مبنی بر حمایت عربستان از عوامل حمله 11 سپتامبر یا نقش داشتن در وقوع آن وجود ندارد.

این وکلا تقاضا کردند تا یک قاضی ادعاهای موجود در پرونده علیه عربستان سعودی را رد کند.

عربستان در بین کشورها، شرکت‌ها و سازمان‌هایی بود که در سال 2002 با مطرح شدن ادعای حمایت این کشور از اسامه بن لادن و سایر گروه‌های تروریستی مورد شکایت واقع شد.

وکلای عربستان همچنین از قاضی خواستند تا صحت شهادت "زکریا موسوی"، عضو محکوم به حبس ابد القاعده را بی‌اعتبار اعلام کند. موسوی که به دلیل داشتن عارضه روانی پارانویا اسکیزوفرنیا از حکم اعدام رهایی جسته دربازجویی‌های خود ادعا کرده که این مساله که عربستان در سال 1994 روابطش را با القاعده قطع کرد، دروغی بیش نیست.

در همین حال وکلای خانواده‌های قربانیان 11 سپتامبر نیز با اشاره به اظهارات موسوی ادعا می‌کنند تمامی این شواهد برای اثبات همکاری عربستان در ربودن هواپیمای این حادثه کافی است.

این درحالی است که در مدارک منتشر شده روز جمعه از سوی دادگاه این ادعا مغایر با واقعیت و شواهد خوانده شد. با این حال وکلای قربانیان همچنان تاکید می‌کنند که از زمان انتشار گزارش کمیسیون 11 سپتامبر در 10 سال گذشته اطلاعات جدیدی دریافت کرده‌اند. پیشتر در گزارش‌های منتشر شده هرگونه ادعا درباره تامین منابع مالی از سوی دولت عربستان یا افراد عربستانی در حادثه 11 سپتامبر رد شده بود.

انتهای پیام

کد N788860

وبگردی