آفتاب

محاکمه سران نظامی قذافی امروز تمام می‌شود

محاکمه سران نظامی قذافی امروز تمام می‌شود

دادگاه تجدیدنظر طرابلس روز گذشته محاکمه سران نظام سابق لیبی از جمله پسر قذافی را ادامه داد و قرار شد آخرین جلسه محاکمه آنها امروز (دوشنبه) برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی شبکه الجزیره، دادگاه تجدیدنظر طرابلس پایتخت لیبی که در کنترل شبه‌نظامیان اسلام‌گرای افراطی قرار دارد، روز یکشنبه جلسه محاکمه 31 تن از سران نظام معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی را برگزار کرد که قرار بود آخرین جلسه از محاکمه متهمان باشد اما به درخواست وکلای مدافع محاکمه امروز نیز پیگیری می‌شود و قرار است امروز تاریخ جلسه قرائت حکم متهمان مشخص شود.

در جلسه روز یکشنبه 30 متهم از جمله عبدالله سنوسی، رئیس دستگاه اطلاعات نظام پیشین و البغدادی محمودی، نخست وزیر قذافی حضور داشتند و سیف الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی به دلیل شرایط امنیتی شهر زنتان، محل نگهداریش، در این دادگاه حاضر نشد و از طریق ویدئو کنفرانس محکمه وی دنبال شد.

از 23 مارس 2013 سران نظام قذافی به اتهام ارتکاب اقدامات خشونت بار در روند انقلاب لیبی و سرکوب انقلابیون تحت پیگرد و محاکمه قرار دارند.

پیشتر صدیق الصور، رئیس دفتر تحقیقات دادستانی لیبی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفته بود: پس از هشدار دادگاه به وکلای مدافع مبنی بر اینکه هرچه سریعتر دفاعیه‌های خود را تکمیل کنند، این آخرین جلسه محاکمه متهمان خواهد بود.

جلسات محاکمه سران نظام قذافی درحالی در طرابلس به پایان می‌رسد که این شهر در تصرف شبه نظامیان افراط‌گرای مخالف دولت لیبی در طبرق است که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته می‌شود. این امر به احتمال زیاد باعث خواهد شد که احکام صادره از سوی دادگاه طرابلس مورد قبول جامعه جهانی و حتی محافل داخلی لیبی واقع نشود.

انتهای پیام

کد N788646

وبگردی