آفتاب

حمایت اشتاین‌مایر از نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات آمریکا

حمایت اشتاین‌مایر از نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات آمریکا

وزیر خارجه آلمان با استقبال از نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا گفت: هیلاری کلینتون نشان داده است که می‌تواند شریک قدرتمندی برای اروپا باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان در مقاله‌آی برای روزنامه بیلد با حمایت از نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا برای وی آروزی موفقیت کرد.

کلینتون که در دوران اول ریاست جمهوری اوباما سمت وزارت خارجه را عهده دار بود، اواخر روز یکشنبه رسما کمپین انتخاباتی خود را برای رقابت در سال 2016 آغاز کرد.

اشتاین مایر گفت: هیلاری کلینتون نه تنها نشان داده است که شریکی قابل اعتماد برای اروپا و دوستی برای آلمان است، بلکه وی همچنین ثابت کرده که نگران بحران‌های جهانی، از افغانستان تا خاورمیانه است.

به گفته وی، کلینتون نحوه تفکر اروپا را می‌داند. اشتاین مایر که از اعضای حزب چپ میانه سوسیال دموکرات است و به دموکرات‌های آمریکا بیش از جمهوری خواهان نزدیک است، عنوان کرد: با وجود هیلاری کلینتون می‌توان گفت که یک زنی فعالیت دارد که همانند چند تن دیگر کاملا بر سیاست تسلط دارد.

اگرچه اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان است، اما دیدگاه‌های وی بیانگر دیدگاه آنگلا مرکل صدراعظم محافظه کار آلمان نیست. مرکل در سال 2008 پیش از آنکه اوباما به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، به وی اجازه نداد که در مراسم دروازه مشهور براندنبرگ سخنرانی کند.

رابطه میان دو متحد جنگ سرد به دلیل افشای جاسوسی گسترده از شهروندان آلمان از جمله شخص مرکل طی سال‌های گذشته تیره شده است. سال گذشته برلین به مقام اطلاعاتی ارشد آمریکا در سفارت واشنگتن دستور داد تا به دلیل رسوایی جاسوسی خاک آلمان را ترک کند.

انتهای پیام

کد N788627

وبگردی