آفتاب

بان کی مون توقف فوری عملیات نظامی در یمن را خواستار شد

بان کی مون توقف فوری عملیات نظامی در یمن را خواستار شد

دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه تجاوز عربستان به یمن بیش از 600 کشته و 6000 زخمی برجای گذاشته است خواهان توقف عملیات نظامی در سریع‌ترین زمان ممکن و آغاز مذاکرات و از سرگیری روند مسالمت آمیز در این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس خبری مشترک با عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی، نخست وزیر و وزیر کشور قطر گفت، بحران داخلی در یمن نباید وخیم شده و به بحرانی تبدیل شود که منطقه را در بر بگیرد. ما نیازمند این امر هستیم که آتش درگیری‌ها را خاموش ساخته و به میز مذاکرات برگردیم.

وی عنوان داشت: مذاکراتی که سازمان ملل بر آن نظارت دارد بهترین فرصت برای جلوگیری از ادامه این درگیری‌ها است و ما خواهان تمرکز بر تلاش‌های جمال بن عمر، فرستاده سازمان ملل به یمن هستیم.

بان کی مون همچنین اعتراض شدید خود را نسبت به تلاش حوثی‌ها برای تحت کنترل گرفتن یمن نشان داده و نگرانی شدید خود را نیز نسبت به افزایش قربانیان غیرنظامی و تخریب زیرساخت‌های اصلی در این کشور ابراز کرد.

در همین حال سازمان پزشکان "بدون مرز" اعلام کرد که مطب‌های مستقر این سازمان در اقصی نقاط یمن بیش از 800 زخمی را از مارس گذشته و با آغاز عملیات "طوفان قاطع" معالجه کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N788556

وبگردی