آفتاب
دهقان با مهر مطرح کرد:

رهبری راه را برای وحدت ملی در موضوع هسته ای بازکردند/ خطر افتراق

رهبری راه را برای وحدت ملی در موضوع هسته ای بازکردند/ خطر افتراق

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: رهبری اجازه ندادند در موضوع هسته ای افتراقی ایجاد شودراه را برای وحدت ملی باز کردند و از تیم هسته‌ای حمایت کرده و دیگران را نیز دعوت به حمایت کردند.

محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر علت بیان برخی مطالب فرهنگی از سوی دولت را تلاش برای تغییر فضا و تغییر جهت افکار عمومی از مسائل هسته‌ای به مسائل حاشیه‌ای است.

نماینده مردم طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود بحث روشنی را مطرح کردند که هر انسان با انصافی این فرمایشات را تعیین چارچوب منافع ملت و اقتدار ملی می‌داند.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: بر اساس فرمایش رهبر انقلاب، باید همزمان با اجرای تعهدات ایران، همه تحریم‌ها لغو شود و بیگانگان نباید هیچ دسترسی به حصار امنیتی و دفاعی کشور داشته باشند.

دهقان اظهار داشت: برای تحقیق و توسعه فناوری هسته‌ای نیز بر اساس نظر ایشان نباید هیچ محدودیتی وجود داشته باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان جزئیات مذاکرات برای مردم را خواسته عمومی خواند و گفت: همانطور که آمریکایی‌ها گزارش برگی را از بیانیه لوزان منتشر کردند، تیم مذاکره‌کننده ایران نیز باید گزارش برگ خود را ارائه دهد. در این صورت برخی نگرانی‌های موجود نیز برطرف شده و تیم مذاکره‌کننده نیز دست برتری در مذاکرات خواهد داشت و می‌تواند بر خواسته‌های دقیقی که از این طریق منتشر می‌کند، پافشاری نماید.

وی تاکید کرد: ما توقع داریم هر چه زودتر گزارش برگ از سوی تیم مذاکره‌کننده منتشر شود. بخشی از این گزارش برگ، تفاهمات موجود ایران و غرب است و بخشی از آن نیز اهداف جمهوری اسلامی از مذاکرات که باید منتشر شود.

نماینده مردم طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتشار چنین گزارش برگی موجب آرامش و وحدت ملی می‌شود؛ وحدتی که تا امروز حفظ شده است و نباید هیچ زمینه‌ای که موجب ایجاد افتراق در میان بخشی از جامعه می‌شود، ایجاد شود.

دهقان با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب، مسیر را برای وحدت ملی باز کردند، گفت: ایشان اجازه ندادند که در خصوص مهم‌ترین موضوع ملی کشور افتراقی ایجاد شود. رهبری از تیم هسته‌ای حمایت کرده و دیگران را نیز دعوت به حمایت از تیم هسته‌ای کرده‌اند و در کنار آن هشدارهای لازم را به تیم هسته‌ای دادند.

وی ادامه داد: برای اینکه این وحدت ملی مخدوش نشود، تیم مذاکره‌کننده به عنوان لایه دوم تصمیم‌گیری مذاکرات، باید تاکیدات مقام معظم رهبری را به خوبی عمل کنند. هم انتقادات منتقدان را گوش دهند و هم جزئیات را برای مردم منتشر کنند.

دهقان افزود: در سال همدلی و هم‌زبانی ما شدیدا  نیازمند رفتارهای وحدت‌آفرین از سوی تیم مذاکره‌کننده و کل دولت هستیم.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: در سال همدلی و هم‌زبانی باید در سطح وزرا، رئیس‌جمهور و نمایندگان در راستای وحدت گام برداشته شود.

وی تصریح کرد: نیازی نیست ادبیاتی را در کشور استفاده کنیم که موجب ایجاد تفرقه در بین مردم شود، اصلا به کار بردن این ادبیات، هیچ دلیلی جز ترجیح منافع گروهی بر منافع ملی ندارد.

دهقان اظهار داشت: کسانی که مسائل تفرقه‌آمیز را در جامعه مطرح می‌کنند، چنین هدفی دارند. ما ملتی اعتقادی و دینی هستیم و سال‌هاست که علیرغم همه اختلاف سلایق، در کنار هم دوستانه زندگی کرده‌ایم و از افتخارات نظام، همزیستی مسالمت‌آمیز گروه‌های سیاسی و مذهبی در کنار یکدیگر است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در زمانی که دشمنان ما تفرقه میان مذاهب را دامن می‌زنند و تلاش دارند در دنیای اسلام تفرقه ایجاد کنند، ما چنین الگویی را به دنیا معرفی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: مسئولان کشور باید حامی همدلی و وحدت موجود در کشور باشند و قدردان آن باشند. بیان مسائل تفرقه‌انگیز از سوی مسئولان کشور درواقع ضرر به خودشان است.

 

کد N788540

وبگردی