آفتاب

حشمتیان: طرفین مذاکرات باید بی‌اعتمادی موجود را از بین ببرند

حشمتیان: طرفین مذاکرات باید بی‌اعتمادی موجود را از بین ببرند

دبیرکل جمعیت مستقل ایران اسلامی گفت: آمریکا در مذاکرات هسته‌ای باید حسن نیت خود را نشان دهد زیرا همان‌طور که رهبری گفتند اگر آمریکا حسن نیت خود را نشان دهد در مسائل دیگر نیز با این کشور می‌توان مذاکره کرد.

قدرتعلی حشمتیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: آمریکا برای حل مشکلاتی که خود در منطقه به وجود آورده به همراهی با ایران نیاز دارد بنابراین باید اعتماد ایران را در این مذاکرات به دست آورد.

این فعال سیاسی همچنین با اشاره به بیانات اخیر رهبری درباره مذاکرات هسته‌ای، خاطرنشان کرد: رهبری اصل مذاکره و تیم مذاکره‌کننده را تایید کردند. ایشان اعلام کردند که به آمریکا اعتماد ندارند اما با این وجود اجازه دادند که مذاکرات انجام گیرد.

دبیرکل جمعیت مستقل ایران اسلامی در ادامه با اشاره به این مضمون از سخن رهبری مبنی بر اینکه نسبت به مذاکرات نه موافق و نه مخالف هستند، اظهار کرد: دلیل این موضع‌گیری رهبری به اقدامات آمریکا مرتبط است زیرا آمریکا همواره ثابت کرده که برخلاف توافقات خود عمل می‌کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به بخشی از صحبت‌های رهبری درباره شنیدن صدای منتقدان مذاکرات هسته‌ای، گفت: در گذشته اگر دستاوردی در مذاکرات به دست می‌آمد آن دستاورد به نفع یک جریان خاص مصادره می‌شد که البته این آفت در تیم مذاکره‌کننده وجود ندارد. ما بارها از رییس‌جمهور شنیده‌ایم که وی موفقیت‌ها را مدیون حضور مردم در انتخابات می‌داند. به نظر من مخالفان و موافقان مذاکرات با بحث و گفت‌وگو می‌توانند تفکر خود را به هم نزدیک کنند.

دبیرکل جمعیت مستقل ایران اسلامی در ادامه تاکید کرد: در این شرایط اگر حرف منتقد بجا باشد باید پذیرفت و در غیر این صورت باید منتقدان را قانع کرد. رهبری هم از تیم مذاکره‌کننده حمایت می‌کنند و به نظر من دلواپس بودن اشکالی ندارد ولی کارشکنی در روند مذاکرات اشکال دارد. در جریان مذاکرات همه جریان‌های سیاسی کشور باید خطوط قرمز نظام و منافع ملی را رعایت کنند و به یکدیگر اعتماد داشته باشند تا منافع ملی بهتر تامین شود.

حشمتیان در پایان تاکید کرد: آنچه در مذاکرات از اهمیت برخوردار است این است که طرفین باید بی‌اعتمادی موجود را از بین ببرند زیرا اگر این اعتماد به وجود آید ایران و غرب به ویژه ایران و آمریکا می‌توانند در مسائل دیگری نیز با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

انتهای پیام

کد N788465

وبگردی