آفتاب

تظاهرات هزاران برزیلی علیه فساد مقامات دولتی

تظاهرات هزاران برزیلی علیه فساد مقامات دولتی

ده ها هزار برزیلی در سراسر این کشور در راهپیمایی مسالمت آمیز علیه فساد مقامات دولتی در این کشور شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه بی بی سی با انتشار این خبر اعلام کرد جمعیت تظاهرات کننده با این حال کمتر از جمعیت یک میلیون و 500 هزار نفری است که در ماه مارس در تظاهراتی مشابه شرکت کرده بودند.
معترضان برزیلی حزب حاکم کارگر را به دریافت رشوه از شرکت ملی نفت برزیل (پتروبراس) متهم می کنند. این در حالی است که دیلما روسف رییس جمهور برزیل هرگونه دخالت در این فساد مالی را رد کرده و از دادستان کل این کشور خواسته است تحقیقاتی جامع را برای مشخص شدن این مساله انجام دهد.
مخالفان سیاسی دولت برزیل مدعی اند بیشترین رشوه پرداختی در زمانی بوده که دیلما روسف ریاست این شرکت نفتی را برعهده داشته است. بسیاری از تظاهرات کنندگان پیراهن های زرد رنگ تیم ملی فوتبال این کشور را برتن کرده بودند یا پرچم های برزیل را در دست داشتند. برخی از معترضان نیز پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن شعارهایی مانند «دیلما برو» و «دولت فاسد» نوشته شده بود.
حزب کارگر از سال 2003 و تحت رهبری لولا داسیلوا رییس جمهور سابق این کشور قدرت را در برزیل در دست دارد. اوایل ماه گذشته میلادی دادگاه عالی برزیل تحقیقات از 54 نفر از افرادی که متهم به دست داشتن در فساد مالی در شرکت نفت دولتی این کشور را داشتند، تایید کرد.
گفته می شود شرکت های خصوصی برزیل به برخی از مقامات فاسد این کشور در ازای امضای قراردادهای پرمنفعت با پتروبراس رشوه می داده اند. با این حال تمامی مقامات متهم شده از جمله وزیر سابق انرژی برزیل هرگونه اتهام فساد مالی را رد کرده اند.

کد N788384

وبگردی