آفتاب
جان کری:

اعتماد سازی با ایران به زمانی طولانی نیاز دارد

اعتماد سازی با ایران به زمانی طولانی نیاز دارد

وزیر خارجه آمریکا با طرح این ادعا که تفاهم نامه لوزان دارای همان مفادی است که واشنگتن اعلام کرده، بر لزوم اعتماد سازی در مذاکره با ایران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا مدعی شد مفاد تفاهم نامه لوزان همان چیزی است که مقامات واشنگتن اعلام کرده اند. وی این مطلب را در گفتگو با برنامه «Meet the Press» شبکه ان بی سی و در پاسخ به انتقادهای ایران از اظهار نظرهای خلاف واقع مقامات واشنگتن در مورد تفاهم نامه لوزان بیان کرد.

به ادعای کری در زمان دستیابی به توافق ژنو نیز چنین مسائلی مطرح شد اما در نهایت این توافق نامه امضا و به اجرا گذاشته شد. وی افزود: مفاد این توافق نامه همانی بود که ما اعلام کرده بودیم. وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که دولت اوباما چگونه با کشوری که در فهرست حامیان تروریسم آمریکا قرار دارد مذاکره می کند گفت: در آنچه که ما انجام می دهیم، هیچ نشانه ای از اعتماد وجود ندارد.

کری با این حال تاکید کرد: شما باید اعتماد را بسازید و این کار نیازمند زمانی طولانی است. وزیر خارجه آمریکا تفاهم نامه هسته ای را بر پایه شفافیت، مسئولیت پذیری و راستی آزمایی دانست به گونه ای که طرفین به روشنی بدانند چه مسائلی در حال روی دادن است.

جان کری در ادامه با بیان این که توافق با ایران امنیت آمریکا را نیز تامین می کند مدعی شد این توافق راه دستیابی ایران به سلاح هسته ای را می بندد.

کد N788379

وبگردی