آفتاب
نماینده نقده:

کارگزاران نظام ظرفیت تحمل نقدهای دلسوزانه را افزایش دهند

کارگزاران نظام ظرفیت تحمل نقدهای دلسوزانه را افزایش دهند

نماینده مردم نقده و اشنویه گفت: برای حصول همدلی و همزبانی باید سعه صدر و نقدپذیری کارگزاران نظام افزایش یابد.

عبدالکریم حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه همدلی از همزبانی بهتر است گفت:‌ وضعیت ملت‌های منطقه به ویژه در سوریه و عراق، افغانستان و یمن نشان می دهد که هویت ملی و تقویت همبستگی و انسجام ملی در این کشورها با بحران روبرو است. یکپارچه بودن سرمایه اجتماعی در هر کشوری در گرو شکل گیری و تقویت هویت ملی در آن کشور است. این مساله عامل توسعه و پیشرفت در ابعاد سیاسی، اقتصادی، بین المللی و فرهنگی است.

وی نشست مجلس و دولت را فرصتی مغتنم برای اجرایی کردن نامگذاری سال جاری دانست و افزود: همدلی و همزبانی بین مجلس و دولت وضعیت کشور را بهبود و برآیندهای توسعه را تسریع می کند اما اینکه زیرساخت های تحقق این مساله چقدر مهیا است باید بگوییم چندان دور از دسترس نیست.

وی خواستار همدلی و همزبانی کارگزاران نظام در مجلس و دولت و جریان‌های سیاسی شد و افزود: در بین دولت و مجلس، در داخل مجلس بین گفتمان‌های مختلف و در داخل جامعه جریان‌ها و احزاب سیاسی نسبت به یکدیگر سطح تحمل‌شان را بالا ببرند و ظرفیت شنیدن نظرات مخالف را در جریان منتسب به خود تقویت کنند.

به گفته نایب رییس کمیسیون عمران، فرهنگ نقد منصفانه و انتقادپذیری باید در کارگزاران نظام تقویت شود و حصول به این نتیجه با محوریت منافع و مصالح ملی دور از دسترس نیست.

وی در عین حال هشدار داد اگر چنین نشود و هر فرد، دولت، مجلس و جریان سیاسی تنها معتقد باشد نگاه و مشی خودش درست است و نظرات مخالف قابل قبول نیست، نمی‌توان انتظار داشت همدلی و همزبانی مورد اشاره مقام معظم رهبری شکل بگیرد.

انتهای پیام

کد N788377

وبگردی