آفتاب

بان کی مون حمله به سفارت کره جنوبی در لیبی را محکوم کرد

بان کی مون حمله به سفارت کره جنوبی در لیبی را محکوم کرد

دبیرکل سازمان ملل متحد حمله افراد مسلح ناشناس به سفارت کره جنوبی در شهر طرابلس لیبی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، بان کی مون در بیانیه ای در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره حمله به سفارت کره جنوبی بر احترام به اصول و قواعد بین المللی درباره امنیت و عدم تجاوز به ساختمان ها و اماکن دیپلماتیک و کنسولگری ها تاکید کرد.
وی ابراز امیدواری کرده است که عوامل حمله کننده به سفارت کره جنوبی در طرابلس هرچه سریعتر شناسایی شده و برای مجازات به دست عدالت سپرده شوند. در این بیانیه آمده است: خشونت های جاری در لیبی، ضرورت پایان دادن به درگیری های موجود در لیبی را یادآوری می کند و لازم است تا هرچه سریعتر توافقی برای تشکیل دولت وحدت ملی در این کشور حاصل شود. در این زمینه سازمان ملل متحد منتظر از سرگیری گفت و گوهای سیاسی در روزهای آتی خواهد بود.
بان کی مون که اهل کره جنوبی و پیشتر وزیر امور خارجه این کشور بوده است، همچنین با خانواده قربانیان این حمله تروریستی ابراز همدردی کرد. روز یکشنبه در یک حمله مسلحانه به سفارت کره جنوبی در طرابلس 2 مامور امنیتی کشته و یک نفر دیگر مجروح شدند.
بنا بر اعلام وزارت خارجه کره جنوبی افرادی مسلح از یک خودرو به سوی ساختمان سفارت تیراندازی کردند. براساس این گزارش در زمان حمله سه کارمند کره ای از جمله دو دیپلمات در سفارت مشغول کار بودند که هیچ یک از آنها صدمه ندیده اند.
یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی گفته است: "ما نمی دانیم که آیا هدف این حمله سفارتخانه بوده یا ماموران امنیتی لیبیایی." کره جنوبی همچنین اعلام کرده وزارت خارجه موضوع خارج کردن تمامی کارکنانش از لیبی را مورد بررسی قرار می دهد.

کد N788375

وبگردی