آفتاب

جلیلی: 1+5 در توافق نهایی بدون پیش‌شرط به تعهداتش عمل کند

جلیلی: 1+5 در توافق نهایی بدون پیش‌شرط به تعهداتش عمل کند

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: به طور کلی رویکرد بیانیه لوزان برای ما مفید و مثبت ارزیابی می​شود، از این جهت که می​تواند تنش​های سیاسی خارجی را کم و همکاری بین بخش‌های داخلی را بیشتر کند.

اسماعیل جلیلی در گفت​وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: پس از کش و قوس​های فراوان بالاخره استراتژی​های کشور در حوزه سیاست خارجی در مذاکرات هسته‌ای اتفاق خوشایندی را برای کشور ما رقم زد.

وی معتقد است: این بیانیه می​تواند ضمن تثبیت نیازهای هسته​ای کشور در حوزه فناوری هسته​ای، فشار تحریم‌های اعمال شده را کاهش دهد و امیدواری نتیجه​بخشی نسبت به این مذاکرات را ایجاد می​کند.

جلیلی با بیان این‌که دو دیدگاه درباره توافق هسته​ای کشور ما با 1+5 وجود دارد، اظهارکرد: دیدگاه نخست دیدگاه پشتیبانی و حمایت از پیگیری​های تیم مذاکره کننده است که آن را مورد تأیید قرار می‌دهد. دیدگاه دوم نیز با نقد شدید مذاکرات و به چالش کشیدن آن، بیان می‌کند که باید منافع بیشتری در این توافق در نظر گرفته ​شود.

این نماینده مجلس تصریح‌کرد: رویکرد بیانیه صادر شده ساختار مفهومی دارد که نحوه تدوین توافق​نامه نهایی براساس این ساختار تنظیم می​شود.

وی با ابراز امیدواری و مثبت​اندیشی نسبت به مذاکرات پیش‌رو خاطرنشان‌کرد: انتظار داریم که در مرحله نهایی توافق حتماً تمام تعهدات طرف مذاکره، بدون پیش شرط و به‌طور یکباره انجام شود و لغو تحریم​ها و حذف قطعنامه‌های بین​المللی نیز در این توافق از اهم موضوعات مدنظر باشد.

انتهای پیام

کد N788367

وبگردی