آفتاب

کری: احیای روابط با کوبا فرایند کم‌سرعتی است

کری: احیای روابط با کوبا فرایند کم‌سرعتی است

وزیر امور خارجه آمریکا مذاکراتش با همتای کوبایی خود را بسیار خوب قلمداد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان کری، رییس دستگاه دیپلماسی آمریکا پس از دیدارش با برونو رودریگز، همتای کوبایی خود ضمن آن که این دیدار را بسیار خوب دانست، گفت که احیای روابط دو کشور فرایند کم‌سرعتی است.

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری ای.بی.سی گفت: باراک اوباما شجاعانه تصمیم گرفته سیاستی را تغییر دهد که موثر واقع نمی‌شود و مسیر متفاوتی را طی کند. این مساله به آرامی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به روابط کشورش با کوبا ادامه داد: مسأله اول برقراری روابط دیپلماتیک است و سپس ما به سمت فرایند عادی‌سازی روابط حرکت خواهیم کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی آمریکا خاطرنشان کرد: کاستن از محدودیت‌های مسافرتی فرصت‌ را برای مردم کوبا جهت تبادل افکار با شهروندان آمریکایی افزایش خواهد داد که این مساله نوعی تغییر را در طول زمان شکل می‌دهد.

جان کری با تأکید بر این که دیدارش با رودریگز رضایت بخش بوده، گفت: ما در مورد روش‌های تعامل دیپلماتیک دیدار کردیم و به دنبال دیدار اوباما و کاسترو دو طرف به سمت این روش‌ها خواهند رفت.

وزیر خارجه آمریکا گفت اوباما در چند روز آینده درباره حذف کوبا از فهرست کشورهای حامی تروریسم تصمیم خواهد گرفت. کری افزود که وزارت خارجه آمریکا بعد از بررسی‌های طولانی‌مدت درباره این تصمیم به اوباما توصیه خاصی کرده است. وی نگفت درباره این مسأله چه توصیه‌ای به اوباما کرده است.

انتهای پیام

کد N788359

وبگردی