آفتاب
حزب الله لبنان:

سعودی ها در جنگ یمن شکست خورده اند

سعودی ها در جنگ یمن شکست خورده اند

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان با اشاره به شکست سعودی ها در تحقق اهداف در جنگ علیه یمن از اینکه پیروی ریاض از شیوه صهیونیستها در تخریب را ننگ آور دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد: سعودی ها تاکنون از نظر نظامی و میدانی در جنگ علیه یمن شکست خورده اند. وی با بیان این که سعودی ها می دانند اگر قتل و کشتار در یمن به مدت یکماه یا دو ماه ادامه پیدا کند دستاوردی نخواهد داشت این سوال را مطرح کرد که دلیل این قتل و کشتار و ریختن خون یمنی های فقیر و مستضعف چیست؟

صفی الدین افزود: اسرائیل یک هفته پس از تجاوز به لبنان در سال 2006 خود را در بحران دید و فهمید که در برابر مقاومت کاری از پیش نخواهند برد.

رئیس شورای اجرایی حزب الله بیان کرد: پایگاههای آمریکایی، فرانسوی و اسرائیلی در طرف مقابل باب المندب قرار دارند و کسی به این پایگاهها توجهی ندارند اما هم اکنون که ساکنان یمن و منطقه به باب المندب آمده اند همه به تکاپو افتاده اند.آنها از کدام شجاعت و دستاورد سخن می گویند؟ آیا منظور آنها گرسنه نگه داشتن ملت یمن و کشتار است؟

وی یادآور شد: بیشتر استان های یمن هم اکنون در کنترل نیروهای کمیته های مردمی و ارتش قرار دارد واین حق طبیعی آنهاست زیرا ساکنان این کشور هستند اما این جنگنده ها  و ناوهای جنگی که از دریا و هوا یورش می برند از مکانی دیگر آمده اند و هدفشان ربطی به تحقق اهداف آنها ندارد.

صفی الدین تاکید کرد: سعودی ها به خوبی می دانند که یمنی ها فقیر هستند و امکاناتی در اختیار ندارند اما عزت و کرامت دارند.آیا این از شهامت و مردانگی است که  جنگنده ها ملت یمن را هدف قرار دهند ما تجربه یمنی را در سال 2006 داریم.این شرم آور و عیب است که شیوه صهیونیستها در ویرانی خانه ها در پیش گرفته شود و همه زیر ساختها نابود شود.

کد N788322

وبگردی