آفتاب
اخبار عراق/

هشدار درباره وضع خطرناک الانبار/جدیدترین موضع‌گیری فرانسه

هشدار درباره وضع خطرناک الانبار/جدیدترین موضع‌گیری فرانسه

هشدار نماینده پارلمان عراق درباره وضع خطرناک الانبار و جدیدترین موضع گیری پاریس در قبال عراق از مهمترین اخبار آن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه عراق پرس، حنان الفتلاوی از نمایندگان پارلمان عراق گفت: اقدام کسانی که علیه داعشی ها سلاح به دست گرفته اند قابل تحسین است. دولت باید سریعا در الانبار اقدامی انجام دهد زیرا اوضاع آن خطرناک است و به کمک و یاری نیاز دارد.

وی افزود: کشتار در الانبار ادامه دارد از جمله ۷۵ نفر از منطقه البو فراج در الانبار کشته شدند و هیچ ندایی از سوی کسانی که خود را حامی اهل سنت می دانند شنیده نشد. من نیز همانند محمود المشهدانی از نمایندگان استان الانبار می خواهم که به این استان بازگردند و از مناطق خود دفاع کنند و با آمدن خود روحیه جنگجویان ضد داعش را بالا ببرند و به ظاهر شدن در جلوی دوربین ها و اظهارات رسانه ای اکتفا نکنند.

شایان ذکر است که محمود المشهدانی از شخصیت های سیاسی عراقی از نمایندگان و سیاستمداران استان الانبار خواسته بود که در راستای آزادسازی این استان اقدامی انجام بدهند.

فابیوس: حملات هوایی کافی نیست

از سوی دیگر لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد: داعش در حال عقب نشینی است و این از پیروزی اخیر در تکریت که طی آن داعش هزاران نفر تلفات داد و مهمات آن منهدم شد مشخص می شود.

وی افزود: حملات هوایی به تنهایی کافی نیست و باید نیروهای بومی به مقابله با داعش در جبهه زمینی بپردازند. فرانسه در حملات هوایی مشارکت دارد و به نیروهای پیشمرگه کمک کرده است و پس از روی کار آمدن حیدر العبادی به نیروهای دولت مرکزی نیز کمک کرده است.

کد N788205

وبگردی