آفتاب
فابیوس در ریاض:

همچنان با ایران در زمینه برنامه هسته‌ای آن اختلاف داریم

همچنان با ایران در زمینه برنامه هسته‌ای آن اختلاف داریم

وزیر خارجه فرانسه امروز در دیدار با همتای سعودی خود در ریاض تأکید کرد که ۱+۵ همچنان با ایران در چند مورد از جمله چگونگی برداشته شدن تحریم‌ها اختلاف دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه امروز با سعود الفیصل همتای سعودی خود در ریاض دیدار و درباره آخرین تحولات یمن و مذاکرات هسته ای با ایران بحث و تبادل نظر کرد.

بر اساس این گزارش، لوران فابیوس پس از پایان این دیدار با بیان اینکه طبیعتا فرانسه به دنبال امضای یک توافقنامه هسته ای خوب با ایران است، تأکید کرد: توافقی که در دور اخیر مذاکرات با ایران حاصل شد را خوب ارزیابی می کنم.

وزیر خارجه فرانسه تصریح کرد: ما همچنان با تهران اختلافاتی داریم که از جمله آنها مسأله برداشته شدن تحریم ها است. ما معتقدیم که باید راه حلی یافت شود تا بتوان تحریم ها را در صورت تخطی تهران از تعهداتش بتوان بازگرداند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن حمایت از عملیات نظامی عربستان در یمن مدعی شد: پاریس خواهان برقراری صلح و آرامش در یمن است.

فابیوس همچنین به تحولات سوریه واکنش نشان داده و ادعا کرد: بشار اسد مشروعیت خود را در سوریه از دست داده است و هیچ نقشی در آینده سیاسی این کشور نمی تواند داشته باشد.

کد N788146

وبگردی