آفتاب
کولیوند به ایسنا خبر داد:

طرح اصلاح قانون انتخابات به صحن علنی مجلس می‌آید

طرح اصلاح قانون انتخابات به صحن علنی مجلس می‌آید

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از نهایی شدن طرح اصلاح قانون انتخابات در کمیسیون متبوعش خبر داد.

محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به جلسه امروز بعدازظهر کمیسیون شوراها، گفت: در جلسه امروز اصلاحاتی که توسط کمیته مربوطه و آقای زاکانی درباره قانون انتخابات انجام گرفته بود به رای گذاشته شد و به تصویب رسید و گزارش آن به صحن علنی مجلس می‌آید.

وی ادامه داد: بنا بود وزارت کشور در مدت سه ماه لایحه‌ای در این رابطه به مجلس ارائه دهد اما با گذشت شش ماه هیچ لایحه‌ای ارائه نشد البته ما سعی کردیم در این طرح نظر وزارت کشور را نیز تامین کنیم.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور همچنین از نهایی شدن طرح استانی شدن انتخابات خبر داد و گفت: تمام شش بند این طرح در کمیسیون به تصویب رسید و گزارش آن به اداره قوانین مجلس ارسال شد.

کولیوند در رابطه با این طرح توضیح داد: طبق این طرح حوزه‌های انتخابیه از بین نمی‌روند بلکه هر حوزه کرسی‌های خود را خواهند داشت اما رقابت کمی تغییر پیدا می‌کند یعنی افراد باید پانزده درصد آرای ماخوذه صحیح حوزه انتخابیه خود را کسب کنند و سپس هر کس پانزده درصد رای به بالای حوزه انتخابیه خود را کسب کرد در آمار جمع کل استان در نظر گرفته و منتخب می‌شود.

نماینده مردم کرج در مجلس همچنین از حضور سردار مهماندار در جلسه کمیسیون شوراها خبر داد و گفت: ایشان گزارشی از وضعیت تردد جاده‌ها در ایام نوروز و آمارهایی در خصوص جرایم، تصادفات، تخلفات و تعداد متوفیان ارائه کردند.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور یادآور شد: طبق گزارش و آمارهای ارائه شده شاهد کاهش حدود هفده درصدی جرایم در مجموع بوده‌ایم که با توجه به افزایش اتومبیل‌ها و گواهینامه‌بگیران این کاهش قابل توجه است و نشان می‌دهد جامعه به سمت و سوی فرهنگ مناسب راهنمایی و رانندگی پیش می‌رود.

انتهای پیام

کد N788124

وبگردی