آفتاب

برگزاری نخستین تظاهرات مجازی جهان در مقابل کنگره اسپانیا

برگزاری نخستین تظاهرات مجازی جهان در مقابل کنگره اسپانیا

هزاران تن بدون حضور فیزیکی در تظاهراتی مقابل ساختمان پارلمان اسپانیا در شهر مادرید به منظور اعتراض به یک قانون جدید که به گفته معترضان آزادی‌های مدنی را تهدید می‌کند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سی ان ان، این تظاهرکنندگان در آنچه که به گفته سازمان دهندگان این حرکت اعتراضی نخستین اعتراض هولوگرام نامیده شده حضور پیدا کردند.

سازمان دهندگان این تظاهرات با استفاده از تجهیزات جدید تصاویر هولوگرافیک معترضان را در مقابل مجلس سفلی پارلمان اسپانیا به مدت حدود یک ساعت طی شنبه شب منعکس کردند.

با این حال این تظاهرات مجازی تنها جنبه تکنولوژیک نداشت و برخی محدودیت‌ها در یک قانون جدید اسپانیا تحت عنوان قانون ایمنی شهروندی را که منتقدانش آن را "قانون دهان بند" نامیده‌اند، برجسته کرد.

کارلوس اسکانو، سخنگوی این جنبش اعتراضی مجازی به روزنامه الموندو اسپانیا گفت: تظاهراتی که ما با هولوگرام برگزار کردیم یک اقدام هجو آمیز است.

محدودیت‌هایی که علیه آزادی‌های ما برای شراکت و تجمع صلح آمیز اعمال شده سبب شده که آخرین گزینه برای ما این باشد که از طریق هولوگرام اعتراض کنیم.

براساس قانون جدید اسپانیا که قرار است از ماه ژوئیه اجرایی شود معترضان در صورت برگزاری تظاهرات با خطر برخی مجازات‌ها وابسته به شرایطی که ایجاد خواهد شد رو به رو می‌شوند.

این معترضان همچنین ممکن است میزان 30 هزار یورو به دلیل اعتراض در مقابل برخی مکان‌ها شامل کنگره و دیگر ساختمان‌های پارلمان جریمه شوند. متن این قانون جدید در ماه مارس انتشار پیدا کرد.

سازمان دهندگان این اعتراضات مجازی می‌گویند قانون جدید سبب محدود شدن آزادی‌های شهروندان شده و حقوق آنها را برای اعتراض کردن تبدیل به یک جرم می‌کند. آن‌ها تاکید کردند که این قانون حق شما را به جرم تبدیل می‌کند که براساس آن ممکن است شما بازداشت شده و محاکمه شوید.

حزب حاکم اسپانیا تصویب کننده این قانون جدید بوده و فعالان به منظور به چالش کشیدن آن از مردم همه جهان خواستند تا داوطلبانه به صورت تصویر هولوگرام در این حرکت اعتراضی شرکت کنند.

داوطلبان برای شرکت در این اعتراضات با استفاده از یک وب کم تصویری از چهره خود گرفته و به وب سایت این کمپین اعتراضی فرستادند. در این جنبش اعتراضی علیه تغییراتی در قوانین تحت عنوان جنبش "ما جرم نیستیم" بیش از 100 سازمان مختلف مشارکت کردند.

انتهای پیام

کد N788061

وبگردی