آفتاب

ونزوئلا طومار 10 میلیون امضایی به آمریکا می‌دهد

ونزوئلا طومار 10 میلیون امضایی به آمریکا می‌دهد

دولت ونزوئلا طوماری با بیش از 10 میلیون امضا را به دولت آمریکا تحویل خواهد داد که از باراک اوباما می‌خواهد که تحریم‌ها علیه کاراکاس را لغو کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا روز شنبه در سخنرانی خود در نشست پاناما گفت که طومار مذکور از طریق کانال‌های دیپلماتیک به دست دولت باراک اوباما،‌ رئیس جمهوری آمریکا می‌رسد.

وی با اشاره به حکم دولت اوباما در تاریخ نهم مارس که ونزوئلا را تهدیدی غیرمعمول و فوق العاده برای امنیت ملی واشنگتن می‌دانست، گفت: من همچنین درخواست 30 میلیون ونزوئلایی را ارائه می کنم که خواستار لغو این حکم هستند. این حکمی غیرمنطقی است.

مادورو با بیان اینکه حکم مذکور خطرناک است، گفت: دولت کاراکاس جمع آوری امضا را اندکی پس از صدور این حکم آغاز کرد و هدفش جمع آوری 10 میلیون امضا برای ارائه به اوباما در نشست پاناما بود.

پنج شنبه گذشته، مادورو و اوو مورالس، همتای بولیویایی وی دستیابی به هدف 10 میلیون امضا را جشن گرفتند. در همان روز اوباما در جامائیکا بار دیگر گفت که در حقیقت کشورش ونزوئلا را به چشم یک تهدید نگاه نمی‌کند.

به گفته مادورو، اظهارات اخیر اوباما می‌تواند دریچه‌ای به دوران تاریخی جدید در روابط ونزوئلا و آمریکا و نیز روابط با آمریکای لاتین بر پایه احترام متقابل باز کند.

در همین حال رهبران کشورهای آمریکای لاتین روز شنبه به صورت متحد تحریم‌های آمریکا علیه کوبا و ونزوئلا را به باد انتقاد گرفتند و از آن به عنوان "تدابیر منسوخ یادآورد دوران جنگ سرد" یاد کردند.

رهبران کشورها در هفتمین نشست نیم کره غربی آمریکا در پاناما سیتی، خواستار لغو نیم قرن تحریم تجاری علیه کوبا و لغو حکم اخیر علیه ونزوئلا شدند که تحریم‌های اقتصادی علیه مقام‌های کنونی و سابق ونزوئلا را به همراه داشت. کریستینا فرناندز دی کرچنر رئیس جمهوری آرژانتین در اعتراض شدید، حکم ضد ونزوئلایی را "مضحک" خواند.

انتهای پیام

کد N787985

وبگردی