آفتاب
اشرف بروجردی:

همسر امام(ره) الگوی مناسبی برای نسل آینده است

همسر امام(ره) الگوی مناسبی برای نسل آینده است

اشر بروجردی گفت: همسر امام(ره) همواره در تمام مبارزات و سختی‌های راه در کنار ایشان بودند و این نشاندهنده روحیه بالا و توانمندی و ظرفیت وجودی ایشان بود و می توانند الگوی مناسبی برای نسل آینده در چگونگی مواجهه با مخاطرات زندگی‌ باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این فعال سیاسی در همایش بزرگداشت بانوی انقلاب اسلامی خانم خدیجه ثقفی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، به مقایسه تطبیقی زندگی همسر امام خمینی (ره) با حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: در سه مقطع می توان نقش حضرت فاطمه زهرا(س) در رسالت رسول خدا مورد بررسی قرار داد.

وی توضیح داد: در مقطع قبل از هجرت پیامبر(ص) و پس از هجرت پیامبر(ص) و همچنین پس از وفات پیامبر اسلام (ص) می توانیم نقش حضرت فاطمه زهرا(س) در به ثمر رسیدن اسلام و آرمان‌های حضرت محمد (ص) را مورد بررسی قرار دهیم.

بروجردی با اشاره به اینکه پیامبر (ص) قبل از هجرت در جامعه‌ای حضور داشتند که به زنان به دیده حقارت می نگریستند، گفت: پیامبر(ص) این اصل را که در جامعه زنان حقیر هستند از بین بردند و با اشاره به حضور حضرت فاطمه(س) زنان را منشأ خیر و برکت جوامع دانستند و در تغییر نگاه و باورهای جامعه به زن بسیار موثر بودند.

وی خاطر نشان کرد: پس از هجرت رسول(ص) نیز حضرت زهرا(س) با همراهی پیامبر (ص) در میدان ‌های نبرد از دین پیامبر حمایت کردند و در القای حقایق دینی و تفهیم مبانی اسلام به جامعه و همچنین ترویج نقش موثر زنان در جامعه تاثیرگذار بودند.

اشرف بروجردی با بیان اینکه پس از ارتحال پیامبر (ص) نقش حضرت فاطمه (س) در جلوگیری از بدعت‌گذاری پررنگ بود، گفت: در مقایسه تطبیقی می توانیم زندگی خانم خدیجه ثقفی را نیز بر این حوزه مورد بررسی قرار دهیم. ایشان همواره در تمام مبارزات و سختی‌های راه در کنار امام خمینی (ره) بودند که این ها نشاندهنده روحیه بالا و توانمندی و ظرفیت وجودی ایشان بود و می توانند الگوی مناسبی برای نسل آینده در چگونگی مواجهه با مخاطرات زندگی‌ باشند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) شخصیتی افلاکی و آسمانی داشتند، گفت: افلاکی و آسمانی بودن حضرت فاطمه(س) مربوط به وجه معرفتی ایشان است و آن حضرت بابی هستند برای همگان و هر کس به اندازه ظرفیت توان خود می تواند از آن بهره بگیرد.

انتهای پیام

کد N787927

وبگردی