آفتاب

شمخانی به مسکو می‌رود

شمخانی به مسکو می‌رود

علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با قبول دعوت نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه برای شرکت و سخنرانی در دهمین اجلاس دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری‌های شانگهای به مسکو سفر خواهد کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در جریان این سفر دیدارهای دو جانبه‌ای نیز با برخی مقامات سیاسی و امنیتی روسیه و همچنین همتایان حاضر در اجلاس خواهد داشت.

این اجلاس روز دوشنبه چهاردهم آوریل (24 فروردین ماه ) با حضور کشورهای عضو شامل قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان و همچنین نمایندگان کشورهای ناظر شامل افغانستان، هند، ایران، مغولستان و پاکستان در مسکو پایتخت روسیه آغاز به کار خواهد کرد.

بحث و گفت‌وگو در خصوص مسائل امنیتی در فضای سازمان همکاری شانگهای با توجه به تحولات موجود در منطقه و کشورهای همجوار از موضوعات اصلی این نشست اعلام شده است.

سازمان همکاری شانگهای که یک سازمان بین دولتی و بین‌المللی است در تاریخ 15 ژوئن سال 2001 میلادی در شانگهای چین از سوی قزاقستان ، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شده است.

انتهای پیام

کد N787901

وبگردی