آفتاب
جلیلی در صحن علنی:

اجازه دهید دیپلماسی خیابانی پاسخ گستاخی عربستان را بدهد

اجازه دهید دیپلماسی خیابانی پاسخ گستاخی عربستان را بدهد

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس خطاب به دستگاه دیپلماسی، گفت: اگر برای کندی خود در عکس العمل به اقدام پلیس عربستان دلیلی دارید، اجازه دهید دیپلماسی خیابانی و عمومی پاسخ درخوری به این گستاخی ها بدهد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان  در نطق میان دستور خود، گفت: اکنون که استراتژی پیش برنده سیاست خارجی با موضوع هسته ای در مواجهه با ۱+۵ متکی بر تامین منافع ملی همراه با عزت و کرامت قرار گرفته است، انتظار می رود در موضوع دیپلماسی منطقه ای نیز وزارت خارجه به اقدام شنیع پلیس عربستان پاسخ دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: این اقدام شنیع باعث خدشه به عزت ملی گردیده است که باید وزارت خارجه با جسارت نسبت به این هتک حرمت عکس العمل نشان دهد.

وی خطاب به وزارت خارجه ادامه داد: اگر برای کندی دستگاه دیپلماسی دلیلی دارید اجازه دهید دیپلماسی خیابانی و عمومی پاسخ درخوری به این گستاخی ها دهد تا پوزه این عمال صهیونیست برای همیشه به خاک مالیده شود.

جلیلی در ادامه نطق اضطراری خود به سه موضوع سیل در حوزه انتخابیه، وضعیت تیم نفت مسجد سلیمان و سریال «سرزمین کهن» پرداخت و گفت: در شروع سال جدید نعمت بارندگی، طبیعت سرزمین بختیاری و زاگرس را احیا نمود، اما در شمال خوزستان منجر به خسارت گردید.

نماینده مردم مسجد سلیمان، خسارت وارد شده به راههای بین شهری و روستایی را ۱۰ میلیارد تومان برآورد کرده و از وزارت راه و کشاورزی خواست که این موضوع را بررسی و حل نماید.

وی در ادامه با اشاره به گرد و غبار در استان خوزستان گفت: موضوع گرد و غبار در سال جدید همچنان ریه مردم خوزستان را آزار می دهد. اکنون که نطق ارائه می شود مردم گرفتار گرد و غبار هستند و دریغ از اقدام اساسی برای حل این مشکل.

جلیلی همچنین از ریاست مجلس خواست برای بررسی خسارات وارده ناشی از گرد و غبار کارگروهی را تشکیل دهند.

وی در ادامه گفت: تیم نفت مسجد سلیمان که به همت علاقه مندان با بازی های خوب و جوانمردانه در لیگ برتر درخشیده است، مورد بی مهری مسئولان قرار دارد.

جلیلی از رئیس جمهور خواست که به مسئولان تکلیف کند که این تیم ریشه دار و مردمی را مورد حمایت قرار دهند.

نماینده مسجد سلیمان در پایان خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما، گفت: مراقب باشید زمزمه های پخش مجدد سریال «سرزمین کهن» شما را به اشتباهی که سال گذشته انجام شد، گرفتار نکند.

وی ادامه داد: اگر نگران هزینه های تهیه فیلم هستید، هزینه های آن را بختیاری های سراسر کشور خواهند پرداخت، شماره حساب ارائه دهید.

 

 

 

کد N787768

وبگردی