آفتاب

روشنگری؛ پاسخ "جوانان مسلمان" به پگیدا

روشنگری؛ پاسخ "جوانان مسلمان" به پگیدا

"جمعیت اسلامی احمدیه" در درسدن قصد دارد برای جلوگیری از گسترش پیش‌داوری علیه اسلام در جامعه‌ آلمان، تا پایان ماه ژوئن هر شنبه در مرکز خرید پایتخت ایالت زاکسن، "جلسات آزاد بحث و گفت‌وگو" برپا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) جنبش "میهن‌پرستان اروپایی علیه اسلامی‌کردن جامعه‌ غرب" ملقب به پگیدا به تظاهرات دوره‌ای خود هم‌چنان ادامه می‌دهد. هر هفته روز دوشنبه، صدها نئونازی و طرفدار جنبش اسلام‌ستیزانه و خارجی‌ستیز پگیدا، در شهر درسدن آلمان دست به تظاهرات می‌زنند. به نظر گردانندگان این گردهم‌آیی‌های اعتراضی، "اختصاص دادن بخشی از گورستان‌ها برای دفن مسلمانان" و "قضاوت دادگاه‌ها بر اساس موازین اسلامی"، نشان‌دهنده‌ گرایش سیاسی مسئولان آلمان به اسلامی‌کردن این کشور است.

به گزارش دویچه‌وله، هفته‌ گذشته، بیش از ۷۱۰۰ تن از طرفداران این جنبش در اعتراض به سیاست‌های دولت، در پایتخت ایالت زاکسن گردهم آمدند.

پاسخ روشنگرانه به پگیدا

به گفته‌ سعود عطا، سخنگوی "جمعیت اسلامی احمدیه" درسدن، از روز شنبه‌ این هفته ۳۰ تن از جوانان عضو این نهاد اسلامی در مرکز خرید درسدن به پرسش‌های شهروندان و رهگذران در باره‌ی اصول و موازین اسلام پاسخ می‌گویند. هدف این حرکت روشنگرانه که تا ماه ژوئن ادامه خواهد داشت، جلوگیری از گسترش پیش‌داوری‌های بخشی از جامعه‌ آلمان درباره‌ دین اسلام عنوان شده است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، پیشتر از نهادهای اسلامی خواسته بود، درباره‌ دین اسلام دست به روشنگری بزنند.

"جمعیت اسلامی احمدیه" در آلمان به عنوان نهادی اصلاح‌طلب که اعضای آن اعمال هر گونه خشونت را رد می‌کنند، شناخته شده است.

انتهای پیام

کد N787720

وبگردی