آفتاب

والس: فرانسه نباید به دست حزب افراطی "جبهه ملی" بیفتد

والس: فرانسه نباید به دست حزب افراطی "جبهه ملی" بیفتد

نخست وزیر فرانسه در مصاحبه‌ای با تلویزیون پرتغال گفت: فرانسه نباید به دست "جبهه ملی" بیفتد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه در جریان سفر رسمی‌اش به لیسبون، پایتخت پرتغال در پاسخ به سوال مربوط به افزایش محبوبیت حزب راست افراطی "جبهه ملی" گفت: فرانسه تسلیحات اتمی دارد و امکان ندارد که این کشور به دست جبهه ملی بیفتد.

والس در این مصاحبه نامزدهای حزب "جبهه ملی" را به داشتن دیدگاه‌های ضد یهود، نژاد پرستانه، ضد مسلمانان، هم جنس‌گرا هراسی و جنسیت گرایی متهم کرد.

وی موضع ضد اروپایی این حزب را که باعث تفرقه و جدایی شده و همیشه مهاجران و مسلمانان را سپر بلا کرده و می‌تواند جامعه فرانسه را از بین ببرد، محکوم کرد.

انتخابات محلی فرانسه که در پایان مارس سال جاری میلادی برگزار شد، افزایش قابل ملاحظه‌ای را در میزان محبوبیت، "جبهه ملی" و کاهش حمایت از حزب حاکم "سوسیالیست" نشان داد.

مانوئل والس گفت: حزب چپ‌گرا در حال کمرنگ شدن نیست. ایده‌ها، ارزش‌ها و تلاش‌های حزب حاکم برای مبارزه با بی‌عدالتی همچنان یک پروژه چشمگیر و عالی محسوب می‌شود. اما ساختارهای سیاسی چپ‌گراها با افزایش محبوبیت راست‌های افراطی در فرانسه می‌تواند از بین برود.

وی افزود: دورنمای سیاسی فرانسه بالا و پایین شده و ما باید این مساله را مدنظر بگیریم. ما باید برای عقب راندن راست‌های افراطی بجنگیم و تنها در صورتی که متحد باشیم، ارزش‌هایمان را ارتقاء دهیم و به نتیجه برسیم می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

انتهای پیام

کد N787671

وبگردی