آفتاب
براساس جدیدترین نظرسنجی انجام شده،

اکثر برزیلی‌ها با استیضاح رئیس‌جمهور این کشور موافقند

اکثر برزیلی‌ها با استیضاح رئیس‌جمهور این کشور موافقند

براساس نظرسنجی انجام شده، دو سوم از مردم برزیل با استیضاح رئیس‌جمهوری کشورشان در خصوص رسوایی فساد در شرکت نفتی "پتروبراس" موافق هستند اما بسیاری شک دارند که وی از سمت خود کناره‌گیری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، این نظرسنجی که توسط پایگاه "دیتافول‌ها" صورت گرفته نشان داد، 63 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از استیضاح "دیلما روسف"، رئیس‌جمهوری برزیل به دنبال تحقیقات گسترده پلیس درخصوص نقشه یک پورسانت هنگفت در شرکت نفت "پترو براس" حمایت می‌کنند.

با این حال 64 درصد از انها انتظار ندارند که این رسوایی برای کناره‌گیری روسف از ریاست‌جمهوری کافی باشد.

احزاب اپوزیسیون دورنمای استیضاح را کم‌اهمیت جلوه داده‌اند اما از اعتراضات علیه روسف از جمله راهپیمایی که قرار است امروز (یکشنبه) برگزار شود، حمایت کرده‌اند.

روسف شخصاً در پرونده "پترو براس" مورد تحقیق و بازجویی قرار ندارد. وی گفته است، با اینکه از سال 2003 تا 2010 میلادی ریاست این شرکت را به عهده داشته اما از رشوه گرفتن و تبانی در قیمت‌ها که میلیاردها دلار برای این کمپانی هزینه به همراه داشته، هیچ‌گونه اطلاعی ندارد.

براساس این نظرسنجی مردم برزیل نسبت به اظهارات روسف مشکوک هستند و 57 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی می‌گویند، روسف از این اختلاس اطلاع داشته و اجازه داده تا این مساله رخ دهد. 26 درصد دیگر معتقدند، روسف از این مساله اطلاع داشته اما نمی‌توانستند هیچ کاری برای متوقف کردن آن انجام دهد.

22 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند، فساد بزرگترین مشکلی است که برزیل با آن روبه‌رو است.

انتهای پیام

کد N787541

وبگردی