آفتاب
/دولت و ملت؛ هم‌دلی و هم‌زبانی/

رجایی:ما باید به دنیا پیام دهیم که کشوری یکپارچه هستیم

رجایی:ما باید به دنیا پیام دهیم که کشوری یکپارچه هستیم

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: همدلی همیشه مطلوب است و اختصاص به سال خاصی ندارد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: همدلی همیشه مطلوب است و اختصاص به سال خاصی ندارد.

حجت‌الاسلام محمد رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، اظهار کرد: همزبانی و همدلی می‌تواند همیشه مطلوب باشد و اختصاص به سال خاصی ندارد، همیشه دولتی که بر سر کار می‌آید باید خودش را دولت همه مردم بدانند چه کسانی که به او رای داند و چه کسانی که به او رای نداند، مردم هم وظیفه دارند که از دولت منتخب حمایت کنند چه کسانی که به این دولت رای دادند و چه کسانی که به این دولت رای ندادند.

وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب بر موضوعی تاکید کردند که باید همیشگی باشد؛ لذا مدیریت جهادی باید همیشگی باشد. کلیه نامگذاری‌ها نباید اختصاص به یک سال داشته باشد. اگر همدلی و همزبانی نباشد در هیچ زمینه‌ای پیشرفت حاصل نمی‌شود و شاید یکی از مسائلی که باعث شد نام امسال همدلی و همزبانی شود قرار گرفتن در شرایط حساس مذاکرات هسته‌ای بود. ما باید به دنیا پیام دهیم که کشوری یکپارچه هستیم تا مذاکره کنندگان در توافق نهایی با قاطعیت پای میز مذاکره بنشینند.

وی تصریح کرد: جناح‌بندی‌های سیاسی نباید به وحدت لطمه بزند و مسئله انتخابات نباید وحدت را خدشه‌دار کند که کاندیداها فقط به اثبات خودشان بپردازند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از برخی از تعصب‌ و جناح‌بندی‌ها اظها کرد: متاسفانه در کشور ما مسائل جناحی عظیم و شدید شده است و دلیل آن هم این است که ما در کشور احزاب قدرتمند نداریم، از فواید احزاب قدرتمند برنامه‌ریزی برای کارهای اجرایی و نقد منصفانه دولت است اما در کشور ما این امر جزء مضرات احزاب محسوب می‌شود، این موضوع باعث شد تا لطمات زیادی را بخوریم؛ چراکه تنها وقتی موضوعی دارای منفعت است هر جناحی می‌خواهد آن کار را به نفع خودش انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: باید به این سمت حرکت کنیم که تعصبات را کاهش دهیم و جناح‌ها در قالب احزابی قدرتمند حرکت کنند در واقع یاد بگیریم که بتوانیم با هم کار و تعامل کنیم و اگر اختلافاتی در زمینه سیاسی، فرهنگی و … داریم به گونه‌ای نباشد که جناح دیگر را مردود بشماریم.

وی با اشاره به ویژگی‌های احزاب قدرتمند در دنیا یادآور شد: یکی از ویژگی‌های احزاب این است که همواره به مشکلات کشور فکر می‌کنند برای این مشکلات برنامه تدوین می‌کنند و برای حل این معضلات نیروی انسانی به منظور اداره کشور تربیت می‌کنند و در کشور ما کارکرد مثبت احزاب وجود ندارد، اما اشکالات احزاب که همان تعصبات است در اوج خود وجود دارد.

انتهای پیام

کد N787458

وبگردی