آفتاب

سازمان ملل افزایش درگیری‌ها در لیبی را محکوم کرد / تشدید عملیات ارتش در شرق و غرب

سازمان ملل افزایش درگیری‌ها در لیبی را محکوم کرد / تشدید عملیات ارتش در شرق و غرب

در حالی که هیات سازمان ملل افزایش درگیری‌ها در لیبی را محکوم کرد، ارتش ملی لیبی عملیات خود علیه شبه‌نظامیان را شدت بخشید طوری که در غرب وارد درگیری‌هایی با نیروهای فجر لیبی شده و در شرق نیز حملاتی را علیه نیروهای «شورای انقلابیون بنغازی» انجام داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، هیات سازمان ملل در لیبی در بیانیه‌ای افزایش خشونت‌ها در منطقه «العزیزیه» در حومه طرابلس و مناطق دیگر در شرق کشور را که به کشته شدن 10 سرباز ارتش انجامید محکوم کرد و خواهان پایان دادن به درگیری‌ها برای بازگشت ساکنان به مناطق خود شد.

هیات سازمان ملل همچنین نسبت به هدف قرار گرفتن غیرنظامیان هشدار داد. منطقه «العزیزیه» در 35 کیلومتری جنوب طرابلس از روز گذشته صحنه درگیری‌های جدیدی میان نیروهای فجر لیبی و نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده کل ارتش ملی لیبی بود. نیروهای خلیفه حفتر تلاش می‌کنند تا در چارچوب عملیات نظامی گسترده‌ای به سمت پایتخت پیشروی کنند.

در پی وقوع درگیری‌ها میان نیروهای خلیفه حفتر با شبه‌نظامیان مسلح در بنغازی 10 سرباز ارتش کشته و 40 تن زخمی شده بودند.

این درگیری‌ها در حالی رخ می‌دهد که قرار است فردا (دوشنبه) جلسه جدید مذاکرات میان طرف‌های درگیر با نظارت سازمان ملل و با هدف حل بحران کشور برگزار شود.

در همین حال ارتش ملی لیبی حملات خود علیه شبه‌نظامیان را در مناطق مختلف کشور شدت بخشید و در غرب وارد درگیری با نیروهای فجر لیبی شد و در شرق نیز حملاتی را علیه نیروهای «شورای انقلابیون بنغازی» آغاز کرد.

انتهای پیام

کد N787456

وبگردی