آفتاب
امیر پوردستان در نشست خبری عنوان کرد:

تجهیز پهپادهای نزاجا به راکت/ساخت ربات مسلح با قابلیت شلیک موشک

تجهیز پهپادهای نزاجا به راکت/ساخت ربات مسلح با قابلیت شلیک موشک

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: برای اولین بار در روز 26 فروردین ربات مسلح «4×4» رونمایی می‌شود که قابلیت حمل دو موشک و 600 کیلو محموله را داراست.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان در نشست خبری که امروز برگزار شد، روز 29 فروردین، روز ارتش را روزی بزرگ و سرنوشت‌ساز در تاریخ انقلاب خواند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اقدام تاریخی امام (ره)، گفت: حضرت امام در 29 فروردین تصمیم شجاعانه‌ای گرفت و ارتش نیز همواره در پاسخ به اعتماد امام، در همه صحنه‌ها حاضر بود.

وی با اشاره به روز 29 فروردین گفت: در روز ارتش ما به صورت همزمان رژه بالگردهای هوا نیروز، جنگنده‌ها و در سواحل مکران رژه یگان‌های شناوری را نیز خواهیم داشت.

امیر پوردستان با اشاره به رونمایی برخی دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش در 26 فروردین ماه، گفت: ما در این روز برخی از دستاوردهای جدید نزاجا را رونمایی می‌کنیم. این دستاوردها برای اولین بار در کشور رونمایی خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به برخی از این رونمایی‌ها، گفت: یکی از این دستاوردها، تانک چرخدار است؛ مجهز به توپی 90 میلیمتری و چهار کاربر.

وی به رونمایی از ربات مسلح نیز اشاره کرد و گفت: این ربات مسلح نیز برای اولین بار رونمایی می‌شود که قابلیت حمل دو موشک و 600 کیلو محموله را دارد.

امیر پوردستان ادامه داد: این ربات قابلیت کنترل از راه دور را دارد و دو موشک پدافندی و ضد زره نیز می تواند بر روی آن نصب شود.

فرمانده نزاجا ادامه داد: ما در این روز همچنین از خودروی شنیدار تاکتیکی با توان سرعت 130 کیلومتر در جاده های شوسه و 100 کیلومتر در جاده های صعب العبور رونمایی خواهیم کرد.

وی افزود: ما در این روز همچنین تفنگ 23 م.م که دارای قدرت و توانمندی بالاست و نمونه دیگری از تک تیرانداز شاهر را نیز خواهیم داشت.

امیر پوردستان همچنین از رزمایش جنگال نزاجا در نصرآباد اصفهان خبر داد و گفت: این رزمایش خرداد ماه امسال برگزار خواهد شد.

4 پادگان ارتش تخلیه و تحویل شهرداری شد

امیر پوردستان با اشاره به جابه‌جایی و انتقال پادگان ها گفت: در تهران 4 پادگان تخلیه و تحویل شهرداری شده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه برای جابه‌جایی پادگان ها هیچ ردیف بودجه های تعیین نشده و ارتش باید در این زمینه تولید ثروت کند.

اولین ماموریت نزاجا مراقبت از مرزهاست

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: پشتیبانی بالگردی از تمامی مرزهای کشور به عهده نزاجا است.

وی افزود: اولین ماموریت ما مراقبت از مرزهاست که در این زمینه ما استقرار سامانه های پدافند هوایی را تحت شبکه یکپارچه در دستور کار داریم.

وی با اشاره به توان ارتش در حوزه پهپادها گفت: در زمینه پهپادها نیز رشد بسیار مناسبی داشتیم طوری که در رزمایش جنوب غرب این پهپادهای انتحاری را تست کردیم.

وی افزود: این پهپادها مانند یک بمب پرنده عمل کردند و اکنون دست بلند ما به حساب می آیند.

امیر پوردستان با اشاره به این مطلب که به زودی تست هوایی پهپادها را خواهیم داشت گفت: پهپادهای ما به راکت و موشک تجهیز شده اند که ما آنها را بر روی زمین تست کرده ایم اما هنوز در هوا تست نشده اند که ان شاء الله این مهم را در آینده نزدیک انجام خواهیم داد.

وی تاکید کرد: ما در زمینه پهپادها جلسات بسیاری برگزار کردیم تا بتوانیم برد و مداومت پروازی آنها را افزایش دهیم و این آزمایش ها و نشست ها ادامه خواهد داشت.

دیگر شاهد حوادث تروریستی در جنوب شرق کشور نخواهیم بود

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه با اشاره به گروه های تروریستی و تکفیری گفت: ما این گروه ها را تهدید جدی نظامی نمی دانیم.

امیر پوردستان تاکید کرد: نیروهای مرزبانی و سپاه پاسداران در شرق کشور بسیار توانمند هستند اما اگر احیانا نیاز به حضور ارتش باشد ما در کنار آنها خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به اقدامات ستاد کل نیروهای نظامی و دیپلماسی قوی ان‌شاء‌الله شاهد حوادث تروریستی در جنوب شرق کشور نخواهیم بود.

وی افزود: با توجه به شکست های متعدد دشمن آنها به این نتیجه رسیدند که تغییر راهبرد داده و به جنگ نیابتی بپردازند.

امیر پوردستان افزود: تشکیل گروه های داعش و دیگر گروه ها تندرو با همین هدف صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: ارتش این گروه ها را تهدید جدی نمی داند اما آمادگی لازم برای مقابله با آنها را داریم.

کد N787422

وبگردی