آفتاب
مدیرعامل ستاد دیه شعبه اصفهان اعلام کرد

مختومه شدن پرونده 39 محکوم غیرعمد در شرف بازداشت

مختومه شدن پرونده 39 محکوم غیرعمد در شرف بازداشت

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان اصفهان با تاکید بر افزایش نقش شعبه‌های حل اختلاف در زندان‌ها گفت: با مشارکت مددکاران این ستاد مردمی، در طول سال 93 پرونده 39 نفر از محکومان جرائم غیرعمد در شرف بازداشت مختومه شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احسانی اظهار کرد: در سالی که گذشت تعداد 39 فقره از پرونده مددجویان جرائم غیرعمد در شرف بازداشت استان اصفهان به تفکیک موضوعات مالی، دیه حوادث رانندگی و کارگاهی با مجموع بدهی معادل 35 میلیارد و 649 میلیون ریال مختومه و از ورود به زندان مددجویان مذکور ممانعت شد.

وی با بیان اینکه بالغ بر 15 میلیارد از این مبلغ را خیرین نوع دوست استانی و تسهیلات قرض الحسنه بانکی تامین کرده‌اند، گفت: در این زمینه بیش از 16 میلیارد و چهارصد میلیون ریال از شکات خصوصی پرونده‌های مفتوحه گذشت رضایتمندانه اخذ شده است.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه اصفهان با تقدیر از همیاری دلسوزانه خیرین خداجوی این استان گفت: از محل کمک‌های مردمی نیکوکاران و مساعدت ستاد دیه کشور تعداد 681 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد اصفهانی در سال 1393 از بند حبس رهایی یافتند.

وی اعتبار لازم برای آزادی 20 درصد از این محکومان را منابع اختصاص یافته از سوی صندوق تامین خسارت‌های بدنی و تسهیلات قرض الحسنه بانک‌های عامل اعلام کرد و افزود: از مددجویان آزاد شده 345 نفر با محکومیت‌های مالی، 142 نفر به‌دلیل پرداخت دیه حوادث رانندگی و کارگاهی و 194 نفر نیز از زندانیان مهریه و نفقه بودند.

احسانی ادامه داد: کل بدهی زندانیان مذکور طبق آخرین استعلام اخذ شده از مراجع قضایی مبلغی بالغ بر 526 میلیارد ریال بوده که با تلاش‌های کارشناسان ستاد دیه شعبه استان و همکاری شکات شریف و اولیاء دم بیش از 176 میلیارد ریال گذشت رضایتمدانه اخذ شده است.

وی با اشاره به اینکه آمار آزادی در سال 93 نسبت به سال قبل بیش از 23% افزایش داشته است، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 700 نفر زندانی جرائم غیرعمد در سطح زندان‌های استان تحمل کیفر حبس می‌‎کنند که امید است با حمایت همیشگی خیرین و نیکوکاران زمینه آزادی این افراد نیز فراهم شود.

انتهای پیام

کد N787391

وبگردی