آفتاب
باهنر با تسلیت درگذشت نماینده سلماس:

پیکر مرحوم آقایی امروز از مقابل مجلس تشییع می‌شود

پیکر مرحوم آقایی امروز از مقابل مجلس تشییع می‌شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تسلیت درگذشت نماینده مردم سلماس در مجلس گفت که پیکر وی امروز (یکشنبه) بعد از جلسه علنی مجلس از مقابل تالار آفتاب تشییع و به سلماس منتقل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا باهنر که در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه علنی امروز را برعهده داشت در نطق پیش از دستور خود، اظهار کرد: خبر ارتحال همکار ارجمند و صدیقمان مهندس علی اکبر آقایی نماینده مردم سلماس در چهار دوره مجلس مایه تأسف عمیق شد. ایشان پیش از مسئولیت سنگین و حساس نمایندگی مدیرکل حقوقی و ارزیابی وزارت راه و کارشناس ریاست جمهوری بوده و در معاونت‌های وزارت راه فعال بود.

وی افزود: مرحوم آقایی در دوره ششم از حوزه سلماس وارد مجلس شد و تا پایان عمر خود در دوره‌های هفتم،‌ هشتم و نهم هم همین مسئولیت را بر عهده داشت. ایشان عضو کمیسیون عمران بود و در مسئولیت ریاست و نایب رئیسی این کمیسیون فعالیت می‌کرد و عموما عضو کمیسیون تلفیق برنامه و بودجه بود. ضمن این‌که ریاست گروه‌های دوستی سودان، پاکستان و ترکیه را نیز بر عهده داشت و نقش ممتازی در فعال کردن دیپلماسی عمومی در عرصه روابط بین‌الملل بر عهده داشت.

باهنر با اشاره به سوابق مبارزاتی و انقلابی نماینده سلماس در مجلس تصریح کرد: مرحوم آقایی علاوه بر عمل به تعهداتش در دفاع از کشور تحصیلات خود را در رشته‌های مهندسی، حقوق و مدیریت نیز تکمیل کرد و تألیفات زیادی در حوزه مهندسی، حقوق مهندسی، حقوق بین‌الملل و... داشت.

نایب رئیس مجلس با اشاره به سابقه مرحوم آقایی در عضویت کمیته اقتصادی حزب جمهوری اسلامی در آغاز پیروزی انقلاب، ادامه داد: مرحوم آقایی ضمن این‌که برای خدمت‌رسانی به مردم متدین، بصیر و انقلابی سلماس حریص بود در عین حال تلاش می‌کرد منافع ملی را فدای مسائل منطقه‌ای نکند و با تخصص،‌ تجربه و تعهدی که داشت تلاش می‌کرد منافع ملی و منطقه‌ای را همسو کند. ایشان همچنین در دفاع از موکلین‌اش کوشا بود و نهایتاً‌ پس از یک سال بیماری پنج‌شنبه مصادف با شب میلاد حضرت زهرا (س) چشم از جهان فرو بست و به لقاءالله پیوست.

محمدرضا باهنر با تسلیت درگذشت نماینده مردم سلماس در مجلس به خانواده وی، مردم سلماس و آذربایجان غربی گفت که پیکر وی بعد از جلسه علنی امروز از مقابل تالار آفتاب مجلس تشییع و برای تدفین به سلماس منتقل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از نطق پیش از دستور خود درگذشت والده محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس را نیز تسلیت گفت و افزود: مرحومه قدیمی صبیه آیت‌الله سیدمحمدباقر قزوینی بود که امام (ره) ارادت خاصی به ایشان داشت و ایشان در معیت حاج شیخ عبدالکریم حائری نقش بارزی در تأسیس حوزه علمیه قم داشت و پس از ایشان هم مسئولیت مدیریت حوزه را بر عهده گرفت.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: مرحومه قزوینی همچنین همسر مرحوم عباس ابوترابی از شاگردان اقدم امام (ره) و فضلای حوزه در فلسفه و حکمت بود که آغازگر تظاهرات انقلاب اسلامی در قزوین نیز بود. فرزند ارشد ایشان علی اکبر ابوترابی هم چه در دوره دفاع مقدس و چه در دوره اسارت سردمدار صبر و مقاومت و معلم عملی برای آزادگان بود و مرحومه قزوینی در تمام دوران مبارزات همسر و فرزندانش و دوره دهساله اسارت فرزندش مانند کوهی استوار مقابل ناملایمات ایستاد و نه تنها مانع انجام وظیفه آنها نمی‌شد بلکه مشوق آنها در انچام وظایف دینی و ملی بود.

باهنر در پایان بیان کرد: مرحومه قزوینی بعد از 40 روز بستری در ‌ICU در روز پربرکت ولادت حضرت زهرا (س) جان به جان آفرین تسلیم کرد که ما از طرف همکاران درگذشت ایشان را به بیت ابوترابی تسلیت می‌گوییم آرزومندم روح آن مرحومه با فاطمه زهرا (س) محشور شود.

انتهای پیام

کد N787313

وبگردی